Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsløs(ledig) men har underskrevet kontrakt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hvalsø
Tilmeldt 12. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i den mega dejlige situation at jeg for nyligt har underskrevet kontrakt med en virksomhed som har ansat mig. Et totalt opturs-helvede, ment på den måde at jeg har totalt optur over at få arbejde, efter et par år uden og imens kun have vikar jobs hvilket ikke giver mig den "rigtige" placering og er generelt meget uholdbar, men lur mig om ikke min A-kasse beder mig om at søge diverse jobs i perioden op til start på nyt og dejligt arbejde? Jobcenteret har samme mening, til trods for at de har fået en kopi af min ansættelseskontrakt???

Er udmærket godt klar over at nogle springer over, hvor gaderne er lavest - men helt ærligt?

A-Kassens svar til mig var blot, "at så kan jeg jo vælge". Øh nej, jeg har ligesom skrevet under på en kontrakt hvad er det de ikke forstår? Man kan sku da ikke bare springe fra en aftale, hvad er det for en verden de lever i ?

Nu er jeg her kort før start på nyt arbejde, blevet indkaldt til den 3 måneders såkaldte rådighedsamtale, hvor jeg skal gøre rede for mine ansøgninger. Beklageligvis er datoen sat samme dag som jeg skal starte arbejde, og hvad bør værre vigtigst? 

Mit spørgsmål til jer er om jeg bør ringe til dem på fredag ang. det de allerede er vidende om eller om jeg skal besøge dem uanmeldt med mine papirer iorden, for jeg har naturligvis søgt disse jobs som jeg bør (til trods for min kontrakt) .. jeg håber bare ikke de arbejdsgivere har store forventninger, for jeg kan jo i sagens natur hverken komme til samtale eller lignede.

Og jeg vil lige indskyde at mine seneste ansøgninger måske har været lidt "frie" i sprog, men man må jo ikke skrive at jobcenter/a-kasse tvinger mig til at skrive en ansøgning, til trods for at jeg har en anden aftale  .. 

Hvad er det for nogle lorte regler, undskyld sproget?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Tillykke med jobbet.

Er selv der at jeg er tilmeldt jobcentret pga. at jeg har varierende time. Jeg er dagligt på arbejde men nogle dage er det få timer og andre dage mange.

Har aldrig haft problemer at ringe den pågældende dag og sige at jeg er på arbejde om vi kan holde samtalen pr. tlf. og aldrig haft problemet med dette. Man kan ikke ringe tidligere for de har den holdning at du jo ikke kan hvide hvad der sker i fremtiden.

Så Ring på dagen i deres tlf tid mellem 9 og 10.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Hvalsø
Tilmeldt 12. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Hej Mikkel

Tillykke med jobbet.

Er selv der at jeg er tilmeldt jobcentret pga. at jeg har varierende time. Jeg er dagligt på arbejde men nogle dage er det få timer og andre dage mange.

Har aldrig haft problemer at ringe den pågældende dag og sige at jeg er på arbejde om vi kan holde samtalen pr. tlf. og aldrig haft problemet med dette. Man kan ikke ringe tidligere for de har den holdning at du jo ikke kan hvide hvad der sker i fremtiden.

Så Ring på dagen i deres tlf tid mellem 9 og 10.

Mange tusinde tak.

Det har jeg selv prøvet med et par jobs hist og her og for et par måneder siden blev jeg nærmest straffet for at tage vikar arbejde, jeg skulle redegøre for dit og dat. Amen herre gud, jeg prøver at holde mig aktiv ved at være vikar .. 

Jeg tror jeg følger din anbefaling og ringer på dagen, men omvendt ved jeg jo at jeg ikke kan deltage?

Det er dælme op af bakke med de regler. Jeg har altid fulgt reglerne og haft mine sager i orden, men nu er jeg på vej ud af det system også skal jeg åbenbart lige straffes en sidste gang? 

Ih altså.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

synes måske ikke det er så let. Jeg forstår du synes det er mystisk hvis du er lige over for at starte, men hvor skal grænsen sættes? Hvis man får job til start om 6 mdr - eller 3 mdr - er man så bare på offentlig forsørgelse i 3 til 6 mdr - eller skal man søge noget - vikar f.eks.?

Måske man kan sige at hvis der er 14 dage til, så er det lidt pjattet, men ellers kan jeg som godt forstå man skal søge jobs - midlertidige - jobs - i det omfang man kan, også selv om man har noget på hånden til om en måned f.eks.

Så - jeg forstår dig lidt, men jeg forstår også et system der ikke bare udbetaler

Tillykke med jobbet og du får sikkert en fin løsning med dem 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest: Tillykke med jobbet, jeg håber at det er alt det du forventer.

Mikkel:
Øh nej, jeg har ligesom skrevet under på en kontrakt hvad er det de ikke forstår?

Fordi du står med en kontrakt i dag, kan du stadig være uden job 14 dage efter, hvis der i din kontrakt indgår prøvetid.

Jeg kan godt forstå at du er fuldt opsat på dit nye arbejde, hvilket er godt. Men jeg kunne forestille mig at A-kassens bekymring kan være fordi der er indgår en fælles prøve-periode de første 3 måneder af din ansættelse, hvor du kan blive opsagt med 14 dages varsel. 

Hvis du nu skulle være så uheldig at din nye arbejdsgiver ikke svinger så godt med dig, og de vælger at opsige dig, så står du reelt uden muligheder og skal starte fra bunden af igen. Det kan også være de tænker at du måske får et bedre tilbud som du kan springe på i løbet af din prøve-periode.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen springer over hvor gærdet er lavest, det er nok derfor nogle bøvlet regler. Bid det i dig og kom videre, tillykke med jobbet :-)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har fået et fuldtidsarbejde, så er du ikke længere ledig fra den dag dit arbejde starter. Så derfor framelder du dig på jobnet.dk - og så skal du selvfølgelig heller ikke møde til samtalen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)