Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsmetoder i Tyskland ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vil du højst sandsynligt ikke kunne få den konto til at spille sammen med SOFORT Überweisung. Jeg vil anbefale dig at få oprettet en bank konto ved sofort bank (www.sofort-bank.de - det er gratis) og så får tilmeldt dig SOFORT Überweisung (sofort.com) Det koster heller ikke noget udover gebyr for hver transaktion.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

Den ser rigtig spændende ud den undersøgelse. Man kan vel ikke tilfældigvis finde den på Engelsk nogen steder ?

Jeg ved desværre ikke om der er en engelsk version, men figur 4 (Abb. 4) viser en statistik over de svar, konsumenter gav på følgende spørgsmål: "Hvilken betalingsform brugte du ved dit sidste indkøb på nettet?" (1306 konsumenter blev spurgt). 

Der bliver differentieret mellem 1) fysiske goder, 2) digitale produkter og 3) serviceydelser. Ved køb af fysiske goder svarede 26,6% "PayPal", 25,1% "faktura", "20,4% kreditkort" og 10,2 % "direkte debitering". 

Men ja, der mangler danske rapporter på den front?

Mvh Linnart

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne - Jeg er med på at de har en anden kultur ifht. Kreditkort. Som jeg oplever det, er vi de eneste i verden der bruger det på den måde vi gør. Men ifht. hvad jeg "missede" - så var det ifht. Paypal vs. Kreditkort .. Hvad er forskellen helt konkret ?

Martin - Tak for rådet :) Men med "Så vil du højst sandsynligt ikke kunne få den konto..." hvad er det så for en konto du snakker om ? Der forvirrer du mig nok til at jeg ikke kan følge med.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

FDIH har lavet en ganske udmærket på den front, som også er aktuel. Smider lige et link, når jeg kommer hjem - den er dog for det danske konsumentmarked :)

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for summeringen :) Havde ikke helt fanget den med opdelingen ifht. produkttype.

Linnart Sining Felkl:
Der bliver differentieret mellem 1) fysiske goder, 2) digitale produkter og 3) serviceydelser. Ved køb af fysiske goder svarede 26,6% "PayPal", 25,1% "faktura", "20,4% kreditkort" og 10,2 % "direkte debitering".

Og hvad er forskellen på "PayPal" og "Kreditkort" ?

Tænker om det bare er fordi PayPal er medsponsor på undersøgelsen, og de derfor medtager dem som en betalingsmetode, selvom det egentlig foregår via Kreditkort. Eller jeg misser jeg fortsat noget omkring Paypal rent funktionsmæssigt / lavpraktisk ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvordan det 

Kenneth R.J.:

Og hvad er forskellen på "PayPal" og "Kreditkort" ?

Tænker om det bare er fordi PayPal er medsponsor på undersøgelsen, og de derfor medtager dem som en betalingsmetode, selvom det egentlig foregår via Kreditkort. Eller jeg misser jeg fortsat noget omkring Paypal rent funktionsmæssigt / lavpraktisk ?

Hvordan den tekniske realisering ser ud skal jeg nok ikke gøre mig klog på. Men når jeg køber ting på nettet med PayPal trækkes det over mit kreditkort - ja - dog er brugeroverfladen en anden: Jeg skal kun indtaste mit personlige PayPal-kodeord - som jeg selv har oprettet. Derved slipper jeg for hele tiden at tage kreditkortet frem og aflæse kortnummer etc. Desuden er PayPal jo en ekstra garant for sikkerhed. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Tænker om det bare er fordi PayPal er medsponsor på undersøgelsen, og de derfor medtager dem som en betalingsmetode, selvom det egentlig foregår via Kreditkort. Eller jeg misser jeg fortsat noget omkring Paypal rent funktionsmæssigt / lavpraktisk ?

Hej Kenneth.

Forskellen er, at man på sit PayPal konto registrerer sit kreditkort, og at man derefter aldrig behøver oplyse sit kreditkortsnummer igen... Det eneste man skal huske for at kunne gennemføre sit køb er brugernavn og password... Du behøver aldrig hive kreditkortet frem fra pungen for at skrive kortnummer, udløbsdato, cvc og alt det der (med mindre at man ligefrem kan sit kortnummer uden at kigge på kortet)... Ved rigtigt gode PayPal integrationer behøver man heller ikke indtaste sit navn og adresse da dette kan sendes direkte til sælgeren gennem API fra PayPal.

Mange personer (ca 2 millioner i Skandinavien) benytter dette mindst en gang i måneden, og årsagen til at PayPal vokser så meget er netop også at flere og flere opdager hvor smidigt og enkelt det er...

PayPal's markedsandel i Tyskland er meget stor (afhængig af hvilken kilde man bruger, så ligger markedsandelen mellem 24 - 32% af den samlede e-handel).

vh, Sami.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de uddybende svar :)

Jeg blev simpelthen nød til lige at ringe til PayPal også. Man kan også få penge på sin Paypal konto ved bankoverførsel, så det kunne jo også forklare markedsandelen i Tyskland, hvis Kreditkort ikke er så udbredt.

Jeg har nu oprettet en erhvervskonto hos Paypal, og tror vi vil implementere deres Express Checkout som en betalingsmulighed.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth R.J.:

Tak for summeringen :) Havde ikke helt fanget den med opdelingen ifht. produkttype.

Linnart Sining Felkl:
Der bliver differentieret mellem 1) fysiske goder, 2) digitale produkter og 3) serviceydelser. Ved køb af fysiske goder svarede 26,6% "PayPal", 25,1% "faktura", "20,4% kreditkort" og 10,2 % "direkte debitering".

Og hvad er forskellen på "PayPal" og "Kreditkort" ?

Tænker om det bare er fordi PayPal er medsponsor på undersøgelsen, og de derfor medtager dem som en betalingsmetode, selvom det egentlig foregår via Kreditkort. Eller jeg misser jeg fortsat noget omkring Paypal rent funktionsmæssigt / lavpraktisk ?

Det er dyrt og svært at få et kreditkort i Tyskland. Altså dyrt for den almene tysker, som let kan betale 20-100 euro årligt i gebyre, blot for at få kortet! Ud over dette, så kan man næsten ik bruge kreditkort nogen steder i Tyskland, da de har deres eget Maestro card, som alle tager imod, men som idiotisk nok, ik kan anvendes til online handel (yes det er sandt, det er ik en gang en dårlig joke, selvom det måske kunne lyde sådan!).

Så derfor benytter mange Paypal, som deres "kreditkort", hvor de overfører penge til Paypal kontoen, og dermed har mulighed for at handle online på en nem og ukompliceret måde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Fashion-Seller. :)

Nu har jeg hurtigt taget affære og fået opsat PayPal på vores testside, og det ser ud til at virke det hele :) Nu har jeg lige betalt 20 Euro via en ordre på vores hjemmeside og min egen private paypal konto, og sat dem til at blive udbetalt til vores Bankkonto - så må vi se om det også virker.

Til dem af jer der kender Paypal som system, et hurtigt spørgsmål; Bør vi aktivere "Guest-checkout" ... Har det haft slået både til og fra, og kan ikke se nogen forskel. Uanset hvad, så kommer den med to muligheder; Login på Paypal, eller "Lastschrift oder Kreditkarte". I den sidste skal man oprette en ny Paypal konto.

Har set "Guest-Checkouten" før dog, når jeg har handlet i DK via Paypal. Her har det vist virket som almindelig Kreditkort modtagelse, ala ePay. Når vi nu tilbyder direkte kreditkort-betaling, bør vi vel ikke have det aktiveret i Paypal muligheden ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)