Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til deling af billeder.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tins paa Facebook er IKKE public domain.

"public domain" er en specific term for et værk uden copyright paa. Det sker typisk naar ophavsretten er udløbet, hvilket sker mange aar, efter at personen der lavet vaerket er doed.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

01-jeller:

Jeg henviste blot til hvad public domain er. En helt anden ting er hvad på internettet som er og ikke er et public domain indhold og det er et helt anden sag, som jeg ikke har tid til at henvise til nu. Jeg forsøger, at forklare dig det senere. Derudover så kan i selv gå ind og se hvordan man må bruge indholdet på facebook og jeg kan sige så meget, at når du uploader DIT billede på facebook, så er det ikke længere DIT billede. Afslutningsvis, så, anvender vores side IKKE det danske ophavsretslov. Tingene er ikke så firekantet, som en side skriver, når man søger "billeder lovgivning på google"

Jo, billeder på Facebook er stadig dine billeder, du giver bare Facebook brugsret til billedet. 

Jeg glæder mig til at du stjæler mine billeder med den argumentation ;-)

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kasper Grubbe:
Jeg glæder mig til at du stjæler mine billeder med den argumentation ;-)

Også her - det kan blive en god, fast indtægt Big Smile

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

01-jeller:
Jeg henviste blot til hvad public domain er. En helt anden ting er hvad på internettet som er og ikke er et public domain indhold og det er et helt anden sag, som jeg ikke har tid til at henvise til nu. Jeg forsøger, at forklare dig det senere. Derudover så kan i selv gå ind og se hvordan man må bruge indholdet på facebook og jeg kan sige så meget, at når du uploader DIT billede på facebook, så er det ikke længere DIT billede. Afslutningsvis, så, anvender vores side IKKE det danske ophavsretslov. Tingene er ikke så firekantet, som en side skriver, når man søger "billeder lovgivning på google"

Gad virkelig godt se dig finde noget der understøtter at du frit må benytte de billeder i lovgivningen, for tvivler rigtig stærkt på at dine svar vil holde ret langt hvis nogle testede dem.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

01-jeller:
Jeg henviste blot til hvad public domain er

Okay. Det er stadig ikke noget du kan bruge i dansk lovgivning. 

01-jeller:
En helt anden ting er hvad på internettet som er og ikke er et public domain indhold og det er et helt anden sag, som jeg ikke har tid til at henvise til nu.

Du kan henvise til alt det du lyster - public domain er ikke et begreb du kan anvende og ophæve ophavsretsloven. Det lyder som om du har misforstået konceptet "public domain". Betragt det som en licenstype - og ikke et "domæne der er offentligt for alle og så jeg gøre som det passer mig".

01-jeller:
Derudover så kan i selv gå ind og se hvordan man må bruge indholdet på facebook og jeg kan sige så meget, at når du uploader DIT billede på facebook, så er det ikke længere DIT billede.

Jeg synes du selv skulle tage og gennemgå de betingelser du henviser til. Facebook er faktisk ret tydelige i deres kommunikation om at de billeder mann uploader er ens egne og man bestemmer selv hvem man vil dele det med. Det giver ikke dig ret til at anvende billederne jf. ophavsretsloven.

01-jeller:
Afslutningsvis, så, anvender vores side IKKE det danske ophavsretslov.

Det bestemmer du jo heldigvis ikke selv. Du skal underkaste dig den lovgivning i det land du opholder dig/driver forretning fra og så skal du overholde gældende lovgivning i de lande du markedsfører dig overfor (og da du reklamerer for dit site på et dansk forum, er det vist en no-brainer).
Men det ville da være lækkert hvis vi selv kunne vælge de love vi ville leve under. 

01-jeller:
Tingene er ikke så firekantet, som en side skriver, når man søger "billeder lovgivning på google"

Det er det der er så fantastisk ved lovgivningen - den er nemlig utrolig firkantet - på godt og ondt. Hvad du har fundet ud af med din smarte google-søgning, kan være ligegyldigt. Jeg tror du vil opleve stor latter hvis det bliver din bevisbyrde i en eventuel sag om erstatning for overtrædelse af ophavsretten. 

Men held og lykke med det...

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kæmper mod vindmøller.

Din tanke om at du kan samle billeder helt og aldeles gratis er og bliver en dødssejler med mindre du kan benytte private billeder og få et helt klart juridisk dokument om frasigelse af copyright fra personen med ophavsret.

I forhold til billedebrug fra leverandører, lad os da bare tage tekstilbranchen da jeg arbejder med dem dagligt og netop på billede siden, så kan du godt glemme alt om at få free of charge billeder som du kan benytte og sprede efter behov. prøv bare at lege med tanken om hvad disse betaler i omkostninger for at få taget, image photos, packshots og lookbook billeder.

Når det så er sagt bruger de helt store en ordning hvor de kun køber rettighederne til modelbilleder i en given periode, hvorefter rettighederne tilfalder modellen eller det bureau modellen er tilknyttet.

Du kan også rolig regne med at jo stører mærke du ønsker billeder fra, jo mere krakilsk er disse med div. krav.
Du kan jo prøve et af de mest hotte mærker blandt de unge for tiden. Prøv bare at google på Ralph Lauren og se hvor mange imageshots du kan finde af kollektion 2014 autum winter. En google søgning siger ofte noget om tilgængelighed af billeder.

Så beklager, tror ikke rigtig på dit projekt. 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du anvender altså simpelthen ikke en del af den danske lovgivning? Fortæl mig hemmeligheden, bag hvordan man gør. Så vil jeg sige til den færdselsbetjent som næste gang standser mig, at jeg ikke anvender den danske færdselslov. Kan du selv høre, hvor latterligt det lyder?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:
Du anvender altså simpelthen ikke en del af den danske lovgivning? Fortæl mig hemmeligheden, bag hvordan man gør. Så vil jeg sige til den færdselsbetjent som næste gang standser mig, at jeg ikke anvender den danske færdselslov. Kan du selv høre, hvor latterligt det lyder?

Uden at gøre mig klog på det, så mistænker jeg at skribenten tror sig fritaget fra dansk lovgivning da hans side er et .COM domæne, registreret i udlandet og (sandsynligvis) er serveren også fysisk placeret i udlandet.

Jeg mener dog stadig siden er undelagt dansk lovgivning da WHO-IS søgning på domænet viser en dansk adresse...

Men igen... Jeg skal ikke gøre mig klog på det... det er blot en observation fra min side...

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans side er hosted af Unoeuro der hvis jeg husker rigtigt benytter Zitcom A/S der har deres datacenter placeret i Danmark ... 

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)