Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til SEO - Side 14 på google, hvorfor?

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Lamberth - Tekstfokus:

Ja, men det er jo fotograf i Fredericia :)



Jeg kan kun se jeg er den eneste, der har skrevet efter dig, så var den til mig? :-)

Jeg svarede på hans spørgsmål om det hårde søgeord "fotograf" - og delte lidt af mine erfaringer indenfor dette.

Er da absolut ikke uenig i at geografi og mere lange søgninger end bare "fotograf" er relevant for ham :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 18:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mener er at Googles forretning er at give de bedste søgeresultater til sine kunder. Hvis ikke Google vurderer din side som værdig til at være på side 1, så kommer siden heller ikke derhen.

Du skriver at du ikke kan lide at der er tekst på forsiden, men i bund og grund er formålet ved din side vel også at hente kunder ind i din virksomhed - hvad nu hvis dine kunder kan lide din side, kan lide forklarende tekst og læse noget om dig? Hvem har du lavet siden til, dig eller kunderne.

Jeg kunne sagtens se at du lavede nogle specifikke sider på dit website der var optimeret til forskellige søgeord. fx. "Fotograf i Fredericia" og "Fotograf i Vejle". Det kan sagtens fungere, og så have forsiden til at fange søgninger på "fotograf" eller noget mere generisk.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

B. Hvarregaard:
Jeg kunne sagtens se at du lavede nogle specifikke sider på dit website der var optimeret til forskellige søgeord. fx. "Fotograf i Fredericia" og "Fotograf i Vejle". Det kan sagtens fungere, og så have forsiden til at fange søgninger på "fotograf" eller noget mere generisk.


Jeg er blandet overfor den taktik, da Google bestemt også kan se når der bliver kogt for meget suppe, hvor der ikke decideret er tale om Duplicate Content men tæt på: Redundans. Så her afhænger det både af viljen til indsats for at gøre hver af dem unikke, samt hvad Google lige vælger "for at gøre søgeresultaterne bedre".

Jeg er kun enig i at de generelt er ude på at gøre søgeresultaterne tilfredsstillende. Det er dog også efterhånden gået op for folk, at efter de har valgt ikke længere at vise forfatter i søgeresultaterne at det er fordi det giver for meget konkurrence til deres AdWords-kunder.

Det kan godt være det virker nu med masser af sider der koger suppe, men jeg er pessimist hvad det angår.

Hvis der er tale om longtail søgninger, hvor konkurrencen ikke er så hård, så kunne man lave en "FAQ" eller lignende i bunden af forsiden, hvor de lave frugter hang. 

Og når der bliver kogt for meget suppe, er der også mange, der hopper i fælden med at lave søgeordskannibalisme. Så også her afhænger ens succes af om hvor meget Google og andre søgemaskiner tildeler interne ankertekstlinks værdi. Endnu en faktor som forventeligt kan blive leget med af Google. 
 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 20:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej jeg kan godt lide min forside som den er, uden tekst kun med mine billeder. Jeg har forsøgt at give nogle af mine billeder en titel og en beskrivelse, for at se om det kan gøre noget for min placering i google. Hvis det gør noget, så ændre jeg naturligvis titel og beskrivelse af alle billeder. 

Det er korrekt jeg har lavet siden til mine kunder, men derfor behøver jeg vel ikke gå på kompromis med min egen holdning inden for MIN hjemmeside. Og som du nok kan forstå så holde jeg på at forsiden skal være enkel og kun med billeder som præsentere det jeg kan. Det kan godt være jeg bliver nødt til at gå på kompromis på et tidspunkt, men jeg vil meget gerne prøve alt andet først.  

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 20:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt forståeligt, jeg beskriver også bare hvad jeg mener der skal til for at du bliver nemmere at finde i søgeresultaterne. I sidste ende bestemmer du helt selv

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Kim Bødker:
Det er korrekt jeg har lavet siden til mine kunder, men derfor behøver jeg vel ikke gå på kompromis med min egen holdning inden for MIN hjemmeside.


Det behøver du vel heller ikke, men så skal du bare heller ikke pive over at du ikke er synlig i Google.

Jeg har et familiemedlem (fotograf), der har tæppebombet mig med det ene børnebillede efter det andet af hans afkom. Da han besværede sig til at tage et billede af mig så lykkedes det ALDRIG at få de FÅ billeder, "da de skulle editeres og han havde sin fotografiske stolthed". Jeg havde set billederne og var glad for dem. Men nej, der var lukket. Jeg fik dem ikke.

Det er helt fint at du har dine egne værdier og ikke vil fravige dem, men så tag dog i det mindste at som minimum sige "TAK" til alle dem der har prøvet på at hjælpe dig med hensyn til Google som du spurgte om - i stedet for bare at svare:


"jamen min fucking hjemmeside er jo perfekt".

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Gita Street:
"jamen min fucking hjemmeside er jo perfekt".

Hvor skriver trådstarter Kim Bødker dette henne ?? Wink

jeg synes ellers Kim Bødker flere steder skriver tak for hjælp.

Er det ikke tilladt på Amino og bede om hjælp, for derefter at vælge imellem rådene ??Wink

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 20:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Puha, jeg tænkte egentlig ikke jeg gad besvare dit indlæg, da jeg ikke mener du kommer med noget relevans for mine spørgsmål. Men da jeg så læste den sidste linje bliver jeg nødt til at knytte en kommentar til dit aggressive indlæg. 

Jeg syntes rent faktisk jeg takker dem som kommer med noget brugbart, se blot de indlæg Kim skrev, noget jeg kunne bruge til noget, så igen stort tak til ham for hans tid til at forklare mig hvordan tingene hænger sammen.

Jeg forstår ikke helt din lille familie historie, men den var da bestemt hyggelig at læse? Hvis du hentyder til at man skal høre på andres mening også bare være glad for andre kan lide det, så er vi uenige på det punkt. Hvad enten det gælder min hjemmeside, eller billeder, hvis jeg ikke er tilfreds så bliver det ikke sådan.
Som dit familie medlem sikkert også mener, billederne er sikker ok, men han er nok bare ikke 100 % tilfreds med dem, så derfor vil han ikke ligge navn til det.

Jeg vil ikke ligge navn til noget jeg ikke mener jeg kan stå inde for.

Jeg mener ikke min '' fucking '' hjemmeside er perfekt, det mindes jeg ikke jeg har sagt. Det eneste jeg påpeger er at jeg ikke laver om på min forside før jeg har prøvet alle de andre gode råd jeg har fået her inde, som i sidste ende vel også er mit valg?

Jeg beklager, men jeg syntes din indlæg er utrolig negativt og ikke høre hjemme her på Amino, hvor tonen normalvis er god og ordentlig. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kim Bødker:
Jeg beklager, men jeg syntes din indlæg er utrolig negativt og ikke høre hjemme her på Amino, hvor tonen normalvis er god og ordentlig.

Yes

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 21:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis vi endnu en gang vender tilbage til den konkrete opgave, så har du jo bestemt ikke "udtømt" mulighederne endnu.

Lige nu har du kun indgående links til din side fra Aminos forum. Det sætter også en klar grænse på hvor højt oppe Google placerer dig. En af grundene ti at min artikel klarer sig bedre er også at der er en masse links (godt nok til hoveddomænet, ikke selve artiklen).

Det kan du gøre noget ved. Jeg har allerede rettet min artikel til, så den refererer til din hjemmeside med ankertekst som indeholder Fredericia og fotograf. Det vil måske give lidt i løbet af den kommende uge.

Ellers drejer der sig om at få dem du kender som har en hjemmeside til at linke til dig. Hvis du har venner, kunder, familiemedlemmer som har en hjemmeside i et eller andet regi, kan du se om de kan overtales til at lave et link til dig.

Du kan også vælge at skrive nogle artikler til offentlige artikeldatabaser, hvor du så kan inkludere et eller flere links til dig selv. Interweb.dk hvor jeg skrev min artikel er et eksempel på sådan en base, hvor folk skriver artikler for at få besøgende og links til deres hjemmeside.

Der er en masse andre artikelbaser og måder at bygge links, på, men denne er lige at gå til for alle.

Endelig kan du selvfølgelig købe dig fra det ved at få nogen til at bygge links for dig, men når du ikke er mere inde i markedet ville jeg holde mig fra det. Du render meget nemt ind i nogle platugler som kan gøre mere skade end gavn.

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)