Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crevo.dk - Til iværksættere og webudviklere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 75
Fra  Nativo - Digitale løsninger Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Amino,

Jeg er i øjeblikket ved at udvikle et system til formål at skabe solide rammer i webbranchen. I snart 6 år har jeg ydet webudvikling og leveret hundredvis af opgaver, som freelancer, lønmodtager i webbureau og selvstændig, og oplever meget ofte de samme problemstillinger. Et af de hyppigste problemer er at kunden ikke har tilstrækkelig teknisk ekspertise til at danne en komplet specifikationsliste for udvikleren, og det kan resultere i uenigheder ved slutproduktet og i værste fald vil kunden nægte at betale. 

Omvendt oplever jeg også, at rigtig mange webudviklere ikke tager arbejdet og kunderne seriøse. Halvfærdige projekter, mangel på korrespondance, kodning af lav kvalitetet og jeg kunne blive ved.

Konceptet - 3 tilbudsside til webjobs og webudviklere

Det system jeg arbejder på nu er baseret på 3-tilbudsside konceptet, som der jo findes så mange af i forvejen. Så hvad vil jeg så gøre anderledes end de andre?

- Seriøse bud. Som udvikler/partner skal man købe klippekort for at kunne byde på ledige opgaver. Ved at opkræve et beløb for et lead/kundeoplysninger vil vi frasorterer useriøse bud og stå tilbage med kvalificerede bud. (Når det så er sagt, betyder det ikke, at man kun vil få useriøse bud ved ikke at tage et gebyr. Amino Freelancer er en gratis service, og her kommer der jo også seriøse bud. Dog er Amino Freelancer ikke specielt kontrolleret og derfor kan der af og til dukke useriøse bud op.)

- Dygtige udviklere. Inden vi lukker en ny partner ind i vores system, laver vi et "background check" for at få et bedre billede af hvilken type udvikler vi får ind på siden. Indtil videre er der stort set kun udviklere fra mit eget netværk, da jeg i forvejen har kendskab til dem og deres arbejde.

- Udbyd jobs gratis. For kunden vil det være 100% gratis at benytte vores service og udbyde opgaver. 

- Rådgivning. Hvis kunden ønsker rådgivning, står vi altid til tjeneste til at formidle deres opgave, så udviklerne kan få et retmæssigt billede af opgaven.

- Systemet. Systemet er udviklet rigtigt brugervenligt for begge parter. Vi sørger for, at der hele tiden bliver udviklet nye funktioner, som gøre det nemmere for kunden at udbyde opgaver, samt finde gode webudviklere og naturligvis også gøre det nemmere for webudviklere at finde spændende jobs, som er formuleret så det kan forstås af tekniskehoveder :-)

Der er mange nye tiltag, som jeg endnu ikke har set ved andre 3 tilbudssider, men synes at dette indlæg er ved at blive for langt, så må heller stoppe! :-)

Hold dig opdateret på Crevo.dk

Hvis mit projekt vækker interesse, er I mere end velkomne til at holde jer opdateret på Crevo.dk, hvor I kan tilmelde jeres e-mail adresser - Så vil jeg kontakte jer så snart projektet er online og klar til brug. Ellers har jeg lavet en Facebook side, hvor jeg løbende vil komme med statusopdateringer på projektet.

Ha' en fantastisk søndag og tak fordi I gad at læse hertil! ;-)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget spændende, gennemtænkt og brugbart projekt Yes

Jeg håber I får succes med det.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at kvalitetssikre opgaverne? Jeg synes tit at det er et problem at kunder forventer man kan lave et ordentligt stykke kodningsarbejde næsten gratis. Så hvis du vil have særiøse folk til at byde på opgaver, er du nok også nødt til at lave en kvalitetssikring af opgaveren (Evt. ved IKKE at gøre det gratis at få tilbud.)

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 75
Fra  Nativo - Digitale løsninger Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Tim. Mange tak! Det håber jeg også :-)

@Martin. Det har du helt ret i - Jeg kender det alt for godt fra Amino Freelancer. Inden opgaverne bliver offentliggjort for vores partnere, vil vi gennemse opgaverne og tjekke op på kvaliteten. Angiver kunden et budget på under 5000 DKK for en Magento webshop med unikt design, vil vi selvfølgelig kontakte kunden for at få justeret budgettet eller kravene til opgaven. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Et dilemma frelancer og køber ofte står i er betaling. 

Måse i kunne lave et betalingsystem som Elance har? 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 75
Fra  Nativo - Digitale løsninger Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Jacob:

Ja, den problemstilling har jeg siddet med mange gange! Forsinket betaling eller slet ingen betaling. Det er bestemt også en funktion vi vil udvikle i fremtiden, men vi venter lidt med den, til vi har opnået et bedre brand og større troværdighed. :-)

Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Er den lige som odesk ,elance freelancer ? 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 75
Fra  Nativo - Digitale løsninger Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Gugom

Både ja og nej. Helt basalt handler det om at finde gode udviklere, der kan løse web relaterede opgaver som webdesign, opsætning af webshops, SEO, osv. Dog er selve konceptet anderledes. 

Så hvidt jeg kan forstå, så kan man på Odesk og Elance som freelancer byde på så mange opgaver, som man lyster - Lidt på samme måde som Amino Freelancer. Opgaveudbyderen kan herefter vælge mellem de mange ansøgninger der kommer ind. Jeg har selv været opgaveudbyder på Odesk, og det kan hurtigt tage overhånd med +20 ansøgninger.

Med Crevo.dk, er der kun 3 bud der bliver vist hos opgaveudbyderen - De højeste og mest relevante bud. Opgaveudbyderen kan herefter selv bestemme om han/hun vil acceptere et af de 3 bud. :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)