Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grønlandsk indlands-is

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Upernavik
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej  Amino` er

Jeg bor i Grønland. Vi har masser af indlandsis, som ikke udnyttes kommercielt. Dette vil jeg ændre på.

Indlandsisen blev skabt i løbet af årtusinder; isen indeholder bittesmå  luftbobler, som frigives under smeltning. Isens struktur er kompakt

p.g.a  langvarig høj  tryk . Vi har at gøre med et absolut  prima produkt  skabt af naturen.

Ideen går ud på følgende produktkoncept: Indlandsis - stykker pakket i passende størrelser til segmentet fineste hoteller ( til drinks & læske

drik )  i Danmark og evt. de europæiske markeder .

Jeg vil gerne høre Jeres mening om denne idé: er konceptet holdbart ? 

Produktkonceptet og råvaren har jeg, men mangler kapital til projektet.

Jeg kan oplyse, at jeg har cand.merc. uddannelse v/ CBS  samt deltaget v/ CBS`s fjernstudie: virtuel studium HD 2.del  Afsætningsøkonomi.

venlige hilsner

Den vistnok den nordligste   amino 

 

                                                                  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det har desværre været forsøgt før dog uden held. Prøv at Google isterninger grønlandske.

Noget der ville være en lagt bedre forretning vil være at søge efter naturlige helium forekomster - det er der sgu penge i og mulighederne er oplagte i Grønland pga. geologien i undergrunden.

Hvor bor du i Grønland?

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Gert:
konceptet holdbart ? 

endnu et produkt verden godt kan vaere foruden. spar os for den extra co2 udledening ved at fragte is ud i verden for ingen ting

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at det er en god ide. Der er nogen, der allerede er igang. Tjekke dette:

http://www.water.gl/en/home/

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)