Et sådan accept dækker ikke nødvendigvis en overdragelse. Med andre ord, du kan i princippet godt risikere at du ikke har ret til at kommunikere med dem, men det afhænger af de betingelser de har accepteret. Udover det, så er det ikke nødvendigvis værdi antallet af tilmeldte nyhedsbrevsmodtagere bringer - det er den samlede værdi dine modtagere bringer der egentlig afgør værdien. Du kan nemt have 2.500 loyale og konverterende modtagere i en liste på 10.000 modtagere. Omvendt kan du også have det samme i en liste med 80.000 modtagere. Hvis du vil tælle værdien på hver enkelt mailadresse her, vil prisen hurtigt dale. Betal/sælg helllere modtagere baseret på enten konverteringsprocenten på omsætningen eller (hvis den nu ikke er regnet ud) en kombination af CTR og open rate. |
Hej Dan
Det absolut eneste jeg kan finde som vedrører data/mails, er denne :
"KUN ejerne af xxxxxxx I/S har adgang til de registrerede oplysninger, og oplysningerne videregives ikke til tredjemand."
Disse linjer var placeret under gruppen sikkerhed, og vedrører person følsom data. Spørgsmålet er så om afgivelse af navn samt mailadresse går i kategorien person følsom data.
Af gode grunde køber man ikke et I/S men man køber virksomheden og alle rettigheder i forbindelse med overtagelsen, så mon ikke vi er dækket ind her. Siden vil ikke skifte navn eller på anden måde blive væsentlig ændret.
I forhold til konvertingsrate kan vi nok trække en del data ud, men er noget i tvivl om hvilken model som er bedst for os. Der er jo et hav af meninger om hvordan man bedst måler disse. Hvilken model læner du dig op af?