Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt investeringsforum ser dagens lys !

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

kejseren:

 Et top-banner på Børsen online og nyhedsbreve vil nok ikke gøre det dårligt. Kender dog ikke priserne for det



Tror måske der er bedre steder at starte ud, men som sagt vil jeg gerne have lidt flere aktive brugere før jeg markedsfører. Men ellers tak for tippet, vil da undersøge mulighederne på børsen.dk.

// Jesper Skov

 

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med siden, den ser rigtig fin ud. Jeg kan godt lide idéen om et forum, og at du så samtidig har en ordbog. Jeg tænker bare om du måske kan strukturere/sælge siden bedre. Investering (være sig aktier, optioner osv) er ikke for nybegyndere. Man skal selvfølgelig starte et sted, men det kræver viden, indsigt og også en god portion udregninger hvis du vil lave en ordentlig portefølje. I den sammenhæng tænker jeg på om folk der allerede investerer kan bruge en ordbog, eller om de allerede godt kender den slags begreber? Nu er den der, og jeg synes den er rigtig god, jeg tænker bare mere på hvad dit fokus er i forhold til hvilken type investor du vil have som bruger, eller om du vil tiltrække helt grønne investorer? Samtidig kom jeg også til at tænke på om nye investorer (hvis du vil 'lære' folk op) ikke har brug for mere information, evt med links til sites hvor man kan handle (her kan du måske tjene lidt affiliate kroner), og så måske en blog, hvis du selv føler dig garvet nok til at kunne dele ud af dine tips og tricks.

Jeg synes din idé er rigtig god og jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med sitet!

 

Bedste hilsener

Malte 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

malteholm:

Tillykke med siden, den ser rigtig fin ud. Jeg kan godt lide idéen om et forum, og at du så samtidig har en ordbog. Jeg tænker bare om du måske kan strukturere/sælge siden bedre. Investering (være sig aktier, optioner osv) er ikke for nybegyndere. Man skal selvfølgelig starte et sted, men det kræver viden, indsigt og også en god portion udregninger hvis du vil lave en ordentlig portefølje. I den sammenhæng tænker jeg på om folk der allerede investerer kan bruge en ordbog, eller om de allerede godt kender den slags begreber? Nu er den der, og jeg synes den er rigtig god, jeg tænker bare mere på hvad dit fokus er i forhold til hvilken type investor du vil have som bruger, eller om du vil tiltrække helt grønne investorer? Samtidig kom jeg også til at tænke på om nye investorer (hvis du vil 'lære' folk op) ikke har brug for mere information, evt med links til sites hvor man kan handle (her kan du måske tjene lidt affiliate kroner), og så måske en blog, hvis du selv føler dig garvet nok til at kunne dele ud af dine tips og tricks.

Jeg synes din idé er rigtig god og jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med sitet!

Bedste hilsener

Malte 



Hej Malte.

Mange tak for din ros, jeg har selv tænkt på nogle af tingene og planlægger faktisk lige pt. at få udarbejdet en begynderguide indenfor investeringer, hvilket kunne give nogle af "de grønne" lidt blod på tanden. Ellers skulle debatten på sigt gerne blive en blanding af de erfarne, men også de grønne - som jo med tiden også bliver mere erfarne.

En blog tror jeg ikke vil matche ind, da jeg gerne vil holde erfaringer, tips og så videre i selve debatforummet. Siden kunne jo på sigt udvides med blogs, lidt alá amino, hvor folk kan få sin egen blog - men grundlæggende syntes jeg ikke specielt godt om det, da jeg som sagt gerne vil bevare fokus på debatten (en blog om investeringer vil jo oftest ende i en ekstern debat).

Endnu egang tak for kommentaren - du er mere end velkommen til at deltage i debatten :-)

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 13. May 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Bare lige en observering jeg gjorde mig, sitet er forholdsvist svært at finde hvis man søger på google. Hvis man søger på "aktieforum" eller "investeringsforum" er sitet ikke lige til at finde. Måske et tip til buzzwords til side title og metatags..

Og en anden ting, jeg prøver at oprette mig som bruger, men har ikke fået aktiveringsmailen endnu.. Der er gået lidt tid nu. Men det er måske bare tilfældigt :)

MVH

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe-a:

Hey

Bare lige en observering jeg gjorde mig, sitet er forholdsvist svært at finde hvis man søger på google. Hvis man søger på "aktieforum" eller "investeringsforum" er sitet ikke lige til at finde. Måske et tip til buzzwords til side title og metatags..

Og en anden ting, jeg prøver at oprette mig som bruger, men har ikke fået aktiveringsmailen endnu.. Der er gået lidt tid nu. Men det er måske bare tilfældigt :)

MVH



Hej Uffe.

Prøv at tjekke dit spamfilter/mappe for mailen, måske kan den være smuttet deri.

Jeg syntes faktisk at vi er kommet godt igen mht. google, og har allerede fået tildelt en pagerank 4. Den kunne måske optimeres bedre, blandt andet med de ord du nævner, og det vil jeg da lige få en til at kigge på snarest. Mange tak for kritikken, håber jeg ser lidt til dig derinde :-)

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg har et offtopic spørgsmål. Hvordan synes det et forum fra php fungerer? Jeg valgte selv efter lange overvejelser vbulletin, men stadig interesseret i at høre hvad erfaringerne er med andre løsninger?

Leder faktisk efter et forum der kan lave et XML feed på enkelte tråde. Hos vbulletin kan man kun lave det på "underforums" niveau.

Hilsen

Michael

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du kigget vBulletin.org igennem for præcist det XML? - hvis det ikke findes skulle det være relativt nemt at, programmere og endda lave en "request" på det og de er mere end gode til at, gå igang med at lave sådanne løsninger eller tilføjelser til allerede eksiterende MOD's

Supply Chain blæksprutte

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Libbert:

Hej Jesper

Jeg har et offtopic spørgsmål. Hvordan synes det et forum fra php fungerer? Jeg valgte selv efter lange overvejelser vbulletin, men stadig interesseret i at høre hvad erfaringerne er med andre løsninger?

Leder faktisk efter et forum der kan lave et XML feed på enkelte tråde. Hos vbulletin kan man kun lave det på "underforums" niveau.

Hilsen

Michael

 

PHPbb har fungeret ganske fint til mit behov. Syntes det er simpelt og vigtigst af alt: overskueligt. Jeg ejer dog ikke siden mere.

// Jesper Skov

 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)