Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-firma eller Google Adwords??

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej det er ikke en god ide at bruge hele dit budget på adwords da du så aldrig vil komme op i de naturlige søgninger

 

Derfor er det måske en ide at se dig om efter et andet seo firma

som jeg ser det er det først og fremmest linkbuilding du har brug for

og der har vi for eks linkpakker helt ned til 1500 kr pr måned hvor du så kun for lagt links ind

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det er et spørgsmål om enten SEO eller Adwords.

Søgeoptimering er i dag meget andet end 'bare' keywords og basal on-page optimering. Det er en vigtig del, når du har en webshop, som du ikke kan/må ignorere.

En stor fordel med SEO er, at hvis arbejdet bliver lavet godt og solidt, kan du se effekten af det mange år ud i fremtiden.

Nu ved jeg ikke hvor lang tid, du har haft koblet et firma på.

SEO er en langsigtet plan, men på sigt så bør du kunne måle en positiv ROI - hvis ikke skal du selvfølgelige overveje din strategi.

SEO og Google Adwords hænger på mange måder sammen, så derfor er det vigtigt at have en råd tråd igennem hele dit koncept og din markedsføring.

Du skriver at du har et budget på Google Adwords på 60 kr. dagligt. Det er efter min overbevisning alt for lidt.

Google Adwords koster dig penge i starten, indtil du får samlet den nødvendige data til at analysere. Herefter skal dine Adwords kampagner justeres og rettes ind, så det giver positiv ROI - ellers er det penge ud af vinduet.

Google Adwords er et lige så stort univers som SEO, og jeg har fuld forståelse for at du ikke vil/kan sætte dig ind i begge dele.

Du har en fin webshop, men jeg tror ikke på at du kan undvære hverken SEO eller Adwords - eller nogle af de andre muligheder du har indenfor online markedsføring.

Husk søgeoptimering og Google Adwords er kun få ting af de mange muligheder du har.

Du burde måske kigge på din forretningsplan igen og genoverveje din strategi for at finde ud af, hvad der passer til dit temperament.

Held og lykke 

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Youandyou:

Hej, jeg har en 1 år-gammel webshop, hvor jeg sælger mit eget ammetøjs-mærke.

Jeg har tidligere benyttet mig af Google Adwords, men blev af et SEO-firma overtalt til at betale 3000 kr + moms for at de laver SEO for mig.

Min omsætning er pr meget begrænset, så de 3000 kr er en forholdsvis stor udgift - men mine spekulationer går på, om det i virkeligheden kan betale sig?  Om hvad jeg skal vælge at satse på - SEO-firma eller goodle adwords??

Gode erfaringer søges:-) 

Bedste Hilsner Trine

Hej hvad får du for de kr. 3.000 ? er det kr. 3.000 pr. måned ? kr. 3.000 i et engangsbeløb ?

SEO er bedst og billigst på den lange bane men det er et hårdt lang træk at bygge noget op og det koster penge.

AdWords er et super supplement men koster også penge.

Man sørger for at sætte det stramt op så budgettet ikke løber løbsk.

hvis det er kr. 3000 i et engangsbeløb kan vi ikke hjælpe dig desværre, men er det kr. 3000 om måneden er det en anden sag.

mvh

Kim

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

3000 kroner, er det pr. måned eller i alt? - Hvad får du for de 3000 kroner? 

Hvis du er interesseret, så vil jeg gerne tage en snak med dig om, hvordan du bedste bruger dine penge, og hvordan du kan gå fra adwords til SEO. 

Jeg kan kontaktes på mail - sr@rohdemedia.dk eller mobil 26 33 44 95 (Hele døgnet)

Mvh. Simon Rohde Nielsen

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO er en længere proces der hele tiden bør foregå. AdWords er også noget der hele tiden skal foregå.
Det bør være 2 profitable investeringer, hvis man gør det rigtige.

Forskellen på SEO og AdWords er at ROI% på SEO først kommer efter en længere periode(i de fleste tilfælde), imens man på AdWords med det samme kan skabe en positiv ROI%. 

Istedet for at give et firma et engangsbeløb på 3000 kroner, så ville jeg istedet finde et firma og betale dem for eksempel et par tusinde kroner om måneden for løbende seo(linkbuilding).

3000 kroner lyder desuden ikke af ret meget.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

webanalytiker:

Desværre ryger troværdigheden en del i svarene, når folk samtidig vil sælge SEO-delen...

Lidt som når AdWords konsulenter opfordrer til at starte med at bruge alle pengene på AdWords? Skype-Wink

Der er mange forskellige måder at angribe ønsket om øget synlighed på nettet og dermed mulighed for at sælge flere varer eller ydelser via nettet.
Det kan bestemt give mening at investere i AdWords for ad den vej at indsamle data til dit SEO.
Om det lige er den tilgang, som AdWords eksperten Jacob lægger op til, er nok lidt sværere end som så at fastslå ubetinget.
Men det er da i hvert fald en af flere mulige tilgange.
Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Haha John. Vi sælger nu også SEO i Webjuice.dk. Men det er mere når der kommer konkrete tilbud med at jeg synes det vælter lidt.

Min pointe er at når økonomien er lille, så skal der skabes vækst hurtigt, så der bliver råd til begge dele. Satser man på seo, så dør forretningen før der er penge til noget som helst. AdWords kan desuden styres 100% hvor SEO er sværrere pga ventetiden i resultatet.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det virkede super, så er pengene jo ikke brugt, så har du tjent mere end du har brugt, og så er der penge til at fortsætte. 

Jeg tror lidt du lider af budgetsyge, når budgettet er brugt - stopper du. Men hvorfor? Hvis du kan måle at der er positiv ROI på dine adwordskampagner så skru op!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Om det lige er den tilgang, som AdWords eksperten Jacob lægger op til, er nok lidt sværere end som så at fastslå ubetinget.

Ja Adwords-eksperten Jacob Kildebogaard ,som driver virksomhed sammen med SEO-eksperten Søren Riisager, og dermed sælger både SEO og Adwords hver eneste dag?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)