Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordisk film og Kommunen spærre for tilgang af mine kunder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg har for 8 måneder siden åbnet en butik i Haderslev. Min butik ligger i den gamle bydel, hvor Nordisk film netop har besluttet at de ville filme i 2 dage ang besættelsen af Danmark.

Haderslev Kommune har givet det lov til at afspærre området i korte perioder, når selv optagelserne finder sted.

 

Desvære endte det med at i 2 dage var det hele spærret af næsten hele tiden, begge dage har jeg omsat for ligepræcis 0 kr fordi mange af mine kunder er blevet nægtet adgang ved afspærringen, har haft flere opkald der bekræfter det plus 2 kammeratter der ville besøge mig i butikken, som også blev nægtet adgang.

Når de nægter mine kunder adgang til butikken, er det ikke nemt at tjene penge, jeg havde flere gange haft fat på Nordisk Film at de afvise mine kunder, men intet hjalp det. ved en kort stund holdte de pause hvor der var nogle stykker der slap igennem, men det var også det.

Nu står jeg og mangle min omsætning, jeg har stillet krav overfor Nordisk film, og de er sådan set fløjtende ligeglade, da kommune har givet dem ret til at spærre af og når man tager fat på kommunen, siger de at min påstand er ukorrekt og nægter at hjælpe.

Vi er 3 butikker der er gået sammen omkring dette da vi alle har mistet størtste delen af vores dagsomsætninger. Andre butikker der ligger længere nede af gaden hvor selve optagelsen har fundet sted har fået erstatning da de blev bedt om at holde lukket.

Hvad gør jeg og hvad har jeg af rettigheder.

MVH

Martin Black

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det var mig, så ville jeg gå sammen med de 2 andre butikker, og så tage en snak med en advokat, og høre om han mener der er en sag eller ej.

I skal selvfølgelig kunne sansynligøre et evt tab. det burde i også kunne, hvis det er en fysisk butik, og i har styr på hvad i har solgt, de enkelte dage i langtid.

Hvis advokaten mener er der er en sag, er det vel bare at bede ham, skrive et pænt brev til Nordisk Film.

Er der ikke en sag, ville jeg sgu gå en tur til medierne med denne historie. Der skal nok sidde en eller anden sulten EB journalist som mangler noget at lave.

Michael

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)