Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reservering af varer i kurv?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at få lavet en magento webshop, men når en kunde ligger et produkt i deres kurv, vil den først blive trukket fra lagret efter de har betalt, og da jeg har mange varer hvor der kun er få stk. af, ville jeg gerne den blev reserveret i kurven, i f.eks 30 min, så der ikke er flere der ligger den samme varer i deres kurv, som så kun den ene får.

Nogen som ved hvordan man kan ændre det?

VH Cecilie

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cecilie

Har du overvejet om det er en god ide? I teorien ville en konkurrent kunne sidde på din side hele dagen og blokere for alt salg.
Tror du ikke den bedste løsning ville være at trække fra lageret når der er registeret betaling?

Med venlig hilsen Mikael 

Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ville de kunne, men tror dog ikke en konkurrent vil bruge så meget tid på det, da jeg kun vil have at den skal være reserveret i 30 min, problemet er at jeg har rigtigt mange udsalgs varer, som folk gerne vil have, og derfor kan jeg risikere at 10 kommer den samme varer i kurven, hvor det så kun er den som kommer først til betaling som får den, så står jeg og skal kontakte de resterende 9, som så bliver lidt irriteret over de ikke kan få det de har købt.

Så det er noget jeg skal have på, skal bare have fundet ud af hvordan man gør det.

Vh Cecilie

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cecilie

Så skal du ud og finde et modul der klarer denne opgave eller have nogen til at udvikle det for dig. Det er desværre ikke en standard funktion i Magento.

Med venlig hilsen Mikael

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er ved at få den lavet hvorfor spørger du så ikke bare ham/hende der er ved at lave din webshop? Det er mig lidt uforstående at folk kaster sig over steder som Amino med den slags simple spørgsmål når de allerede _har_ hyret professionelle?

Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi jeg mener det er en gratis indstilling man kan lave, og min udvikler mener der skal en meget dyr extension til, så derfor vil jeg gerne høre om der er nogen som ved hvordan man kan løse det.

Jeg har tidligere været med til at få lavet en webshop, hvor udvikleren bare lavede det så varen var reserveret i 30 min. og der blev der ikke betalt ekstra for et modul.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Så du har dummet dig, og glemt at beskrive dine ønsker detaljeret nok før i gik igang ... og nu prøver du og slippe for at betale for udvidelsen ved at hævde at det "bare" er en "gratis" indstilling ... Sorry but no cigar.

Du har valgt din leverandør, lad ham nu gøre sit arbejde. Hvis han siger det koster, så betale hvad det koster. Det kunne sikkert have været lavet gratis/billigere hvis du havde fortalt ham om dit ønske inden i gik igang.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun bakke op om at det er vigtigt du får afstemt dine forventninger med din programmør så I ved hvad i sigter efter så han / hun ikke bruger tid på at lave kode som måske skulle have været lavet anderledes ift. dine ønsker. og du ikke spilder penge på noget som skal laves om.

Når det så er sagt så tror jeg ikke på at det er et stort problem hvorvidt varene låses. Vi har bla. et outlet på skiftselv hvor der typisk er 3.000 varer med en del 1-2 rester som er sat ned til kost og nogle gange under vores kostpriser og jeg kan ikke mindes hvornår vi sidst har haft et dobbelt salg.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
så du har dummet dig, og glemt at beskrive dine ønsker detaljeret nok før i gik igang

Jeg syntes måske ikke kun det er Cecilies skyld. Det kan være utrolig svært hvis man som almindelig person skal til at sidde i detaljer og tænke over og beskrive hvordan alle funktioner i shoppen skal virke. Der er jo virkelig meget at tage stilling til så.

Jeg syntes at det havde været god stil af hendes leverandør at lave en funktions beskrivelse af de basale funktioner af shoppen. Også selvom det er en Magento shop hvor der findes sindsygt meget dokumentation til derude. Faktisk netop fordi der findes så meget info derude, så vil det være god kundeservice at have skrevet disse basale funktionaliteter ned i deres aftale, sådan at man som leverandør er sikker på at man ikke får en kunde der køber noget andet end hvad de faktisk tror de køber. 

De fleste kunder vi har i vores lille firma er ikke fagmænd indenfor e-handel eller udvikling og derfor er det ikke rimeligt at forlange at de selv skal udforme en kravspec, men derimod at vi hjælper dem til at få den bedst mulige forståelse for hvad det er de køber. 

Simon

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Når overstående så er sagt, så vil jeg lige nævne at du jo nok må bide i det sure æble Cecilie og betale for det plugin din udvikler siger der skal købes. I hvert fald hvis du ønsker funktionen. Som flere af de andre siger så er det ikke sikkert det bliver et problem når du kommer i gang. Hvis jeg var dig ville jeg vente og se om det bliver et problem, og hvis det gør, så købe modulet.

Vi har tidlgiere haft samme problematik i vores shop system, hvor vi gjorde sådan den reserverede varen i 30 min når man lagde den i kurven. VI har i dag ændret det til at den færst reservere varern når kunden kommer til tjek ud. På den måde kan to forskellige kunder ikke købe den samme varer. Det er først til tjek ud der vinder. Den anden kunde får så en besked om at varen imellemtiden er blevet solgt, og derfor fjernet fra kurven. Her kunne man så godt smide et par automatiske anbefalinger til kunden på andre lignende varer, som de måske kunne være interesseret i.

Simon

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)