Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedrørende copyright regler i forbindelse med tøj-branchen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at starte et firma op der vil importere og handle med tøj der er produceret i Bangladesh. Min forretnings-ide er at indkøbe rest-varelagre af allerede producerede varer i Bangladesh, importere dem til Danmark og sælge til eksisterende butikker og outlets.

Langt størstedelen af de rest-varelagre der findes i Bangladesh er opstået a) hvis en ordre er blevet annulleret efter at produktionen allerede var gået i gang, b) hvis kvaliteten ikke lever op til kundens krav, eller c) hvis producenten har sat maskinerne op til en produktion og derved automatisk har produceret et større antal af produktet end hvad kunden har bestilt.

Det er min forståelse at det er fuldt tilladt f.eks at købe et restlager af et H&M produkt i Bangladesh og importere det til Danmark. Men det kræver H&M’s tilladelse at sælge varelageret i Danmark fordi det er påført H&M’s logo og derfor giver sig ud for at være en H&M vare, og fordi det bliver importeret fra et land udenfor EU. Er det rigtigt forstået?

Hvis jeg køber et restlager af et H&M produkt og fjerner H&M’s logo og derefter påsætter et nyt logo som er mit eget, er det min forståelse at det ikke er noget problem at jeg ikke bryder nogen copyright regler. Det er min forståelse fra det jeg har undersøgt på nettet at det ikke er muligt at patentere et tøj-produkt som f.eks et par bukser eller en t-shirt eller et jakkesæt. Er det rigtigt forstået.

Er der nogen restriktioner ift at sælge produkter i Danmark som oprindeligt har været bestilt af et branded firma?

Håber nogen kan hjælpe .. 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

1 hvordan vil du sikre det ikke er kopier ?
2 jeg tvivler meget på du må sætte anden nakkelabel i

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)