Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ca pris for oprettelse, design og programmering af website community?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har de sidste par idéer gået og leget med en idé om at starte et niche rejse community - på globalt plan. 

Til idéen følger der en hjemmeside, som er essensen af hele idéen. Den skal indeholde følgende funktioner:

- Folk kan lave opslag med tekst, billeder m.m. indenfor forskellige geografiske kategorier (disse skal fremgå indenfor kategorien - ikke som i et standard forum, men snarere som artikler)

- Der skal være et ratingsystem, der tillader man rater objekter indenfor de forskellige geografiske kategorier

- Man skal kunne følge andre brugere, se hvad de har gang i på sitet for tiden (og hvor de er rent geografisk) og kommunikere med dem (en slags mailingsystem som her på Amino)

- Indhold man finder i de forskellige kategorier, kan gemmes til senere læsning (en slags bogmærke funktion)

- Man skal have en side som udefrakommende kan tilgå og se (ens indlæg indenfor de forskellige kategorier skal samtidigt danne en form for rejseblog)

- Admins/jeg skal have muligheden for at lægge artikler m.m. op.

- Tilpasset til pc, tablet og mobil

- Grafik og design skal være i orden

- SEO

Som man nok kan høre er det et rimeligt omfattende projekt. Derfor har jeg også overvejet muligheden for at outsource arbejdet til Indien eller lignende. Nogle der har gode erfaringer med dette? 

Jeg har et fuldtidsarbejde som trainee  + ekstra uddannelse til dagligt, så jeg har ikke de store ressourcer at gøre med. Derfor jeg skal jeg på en eller anden måde have samlet pengene ind. Og jo mindre et beløb jo bedre - men vil stadig ikke gå med kompromis med kvaliteten. Hvad tænker folk rent prismæssigt? (er klar over det er umuligt at give et præcist bud - et slag på tasken er alletiders).

Andre gode råd og tips er selvfølgelig også meget velkomne.

Mvh Jesper

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej Jesper..

Sådan en side du beskriver er ret kompleks hvis det skal bygges fra bunden. Bygger du dit website på en CMS platform som Joomla eller Drupal vil  mange(om ikke alle) af de funktioner du efterspørger være til rådighed. Det er så et spørgsmål om opsætning til dit behov. Du har forventninger om at 'Grafik og design skal være i orden' og løsningen er tilpasset til pc, tablet og mobil, og vil ikke gå på kompromis med dette. Nu ved jeg ikke hvad du mener med i orden ?, om det betyder at det er et helt unikt layout og design eller om det er ok med et standards tema, for det er nok her du virkelig vil kunne spare udviklingsarbejde og penge.
 
At outsource en sådan opgave med så mange krav  til Indien som ene mand, er i min øjne en yderst usikker sti at begive sig ud af. Vellykket outsourcing kræver en del forarbejde, teknisk forståelse, HELT klare kravspecifikationer og aftaler. Outsourcing er for eksperter og større virksomheder.

Mvh

Mads

brondholt.dk



Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Tak for dit svar. 

Jeg kunne vist godt have formuleret det bedre. Designet ville skulle være unikt. Jeg har en række specifikke idéer til hvordan det skal se ud. Og kunne ikke forestille mig at noget lignende findes som standardtema. 

Det ville dog ikke være et problem at siden er bygget op med en CMS platform som grundform - så længe det ikke udelukker muligheden for at lave et anderledes og unikt design. 

En af mine tanker var også at det nok ville være lidt mere omstændigt at samarbejde med fx en indisk samarbejdspartner - pga. af kommunikationsudfordringer, fælles forståelse m.m.

Hvis man valgte et dansk mediehus til at producere sitet - hvor ville vi så ligge? Ville gerne have en idé om hvorvidt der er tale om 100.000 eller 500.000? Eller mere. Skal tilføje jeg har en basal viden om html, css, php og det grafiske aspekt - men slet ikke på et højt nok niveau til reelt at kunne bidrage selv.

Har også overvejet at finde en partner eller flere, men det er jo selvfølgelig lettere sagt end gjort. 

Mvh Jesper

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at du skal undersøge de eksisterende løsninger nærmere.. 

Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 78
Fra  They Did They Did IT Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperSW:

Hej Mads,

Tak for dit svar. 

Jeg kunne vist godt have formuleret det bedre. Designet ville skulle være unikt. Jeg har en række specifikke idéer til hvordan det skal se ud. Og kunne ikke forestille mig at noget lignende findes som standardtema. 

Det ville dog ikke være et problem at siden er bygget op med en CMS platform som grundform - så længe det ikke udelukker muligheden for at lave et anderledes og unikt design. 

En af mine tanker var også at det nok ville være lidt mere omstændigt at samarbejde med fx en indisk samarbejdspartner - pga. af kommunikationsudfordringer, fælles forståelse m.m.

Hvis man valgte et dansk mediehus til at producere sitet - hvor ville vi så ligge? Ville gerne have en idé om hvorvidt der er tale om 100.000 eller 500.000? Eller mere. Skal tilføje jeg har en basal viden om html, css, php og det grafiske aspekt - men slet ikke på et højt nok niveau til reelt at kunne bidrage selv.

Har også overvejet at finde en partner eller flere, men det er jo selvfølgelig lettere sagt end gjort. 

Mvh Jesper

Hej Jesper,

Spændende projekt du står med! Selvfølgelig som før nævnt er det muligt med et CMS at opfylde funktion kravet, og når det kommer til design og skabe noget unikt er det også 110% muligt.

-

Jeg arbejder til dagligt med webudvikling og grafisk design, har faktisk lige lavet en opgave der minder meget om dette, så vil hellere end gerne tage en snak omkring det med dig.

Du er velkommen til at smide mig en mail på _ nrh@theydid.it _ - så vil jeg se hvad jeg kan gøre for at hjælpe dig.

God søndag!

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Jesper,

Your standing before a possible success or nightmare ;)

Its all about taking the right choices, 

I would like to offer my help to you and am sending you a PB with the details

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai, 

Tak for din besked. 

Det lyder spændende! Jeg sender dig en mail i aften.

Mvh Jesper

----------

Hi Phillip,

Thank you for your message.

I've answered it in the private message system.

Best regards Jesper

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanks mate

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)