Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trådløse teknologier?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :) 

Har gået lidt rundt med tanken om at kunne lave et trådløs felt/ zone til et projekt. Hermed min problemstilling! Lad os sige at jeg har en kasse på 2 x 2 x 2 m? Og ønsker at dække hele kassen med et trådløst felt? men feltet skal brydes/ ophører umiddelbart så snart man forlader området? Kan man det med allerede kendt teknologi? og hvem skal man snakke med omkring sådan noget? :) 

Glæder mig til et positivt svar :)

Venlig Hilsen

Andrej Fischer   

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andrej,

Det får du >meget< svært ved at styre. En antenne udstråler forskelligt i alle retninger afhængigt at hvordan den er lavet. Selvom du har en retningsbestemt antenne, så udsender den stadigt ud til siderne/bagud. Du kan ikke udfylde et rum med trådløst signal og så sørge for at der ikke er noget signal udenfor rummet, med mindre du gør rummet radiotæt og så kan du jo netop ikke "bryde" signalet, som du ønsker...

Jeg tror du i stedet skal kigge på f.eks. laser sensorer, hvor når du bryder laserstrålen, så sker der "et eller andet".

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ikke helt med på hvad du vil opnå men prøv at se på princippet i Faradays Bur

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andrej

For at kunne begrænse det så nøjagtigt tror jeg, at du bliver nødt til at basere det på lys. Radiobølger vil gå igennem væggene, hvorimod lyset stoppes.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)