Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb fra Kina, hvad skal man være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Watch Us I/S Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg står i den situation at jeg vil lave nogle køb af varepartier fra Kina, men er usikker på hvad jeg skal være opmærksom på.

Jeg ved der er en række udfordringer mht. til importmoms osv. Er det noget jeg skal gøre leverandøren opmærksom på, eller skal jeg bare købe produkterne af dem, og så afregne importmoms osv. internt i Danmark?

Kom gerne med en ordentlig røvfuld informationer, da jeg er meget usikker på hvad man skal være opmærksom på. Evt. noget med kontrakter?

Mvh. Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - Dit CVR skal være importregistreret inden første køb - koster ikke noget se her:http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

2 Importmoms er noget du skal angive til skat/moms. De fleste regnskabsprogrammer har konti til det  og det er ikke noget din leverandør rodes ind i, han skal bare ha dit moms nr = dig CVR med dk sat foran så han ikke inkluderer udenlandsk moms  - se her om import moms - find skemaet for import fra uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

3 Du skal være meget opmærksom på at det ikke er kopivarer du importere, de kan stoppes i tolden og kommer de gennem kan du få krav for rettighedsindehaver. Risikoen er stor fra Kina - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

samme gælder i øvrigt i høj grad at de er CE mærket og at den mærkning er på basis af helt korrekt test så du ikke risikerer sager for brand i el installationer m.m.

Både kopier og sikkerhed er 100% dit ansvar. Hvad en kineser måtte skrive, kan du måske bruge til at sagsøge ham i kina for bagefter, men alle ansvar i DK er dine

4 endeligt skal du jo sikre toldbehandlingen foregår korrekt, det er dit ansvar som importør - læs bla.  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html

Det var så lige lidt at læse på men desværre er der en del man skal ha fat i hvis man skal ha import fra Kina til at fungere

god vind med det

John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være importørregistreret - moms og told afregner du med de danske myndigheder.

Det danske toldapparat kan være "tungt", så det er en god ide at få et firma som UPS eller DHL til at håndtere forsendelsen fra A til B.

Jeg har handlet med kina i ca. 10 år, og min største udfordring har været at finde ærlige leverandører. Jeg har stort set altid følt mig snydt, og jeg har indset at det for min virksomhed drejer sig om at finde de partnere som snyder mig mindst.

Man skulle jo nok være dernede selv for at tjekke varerne... men der er jo desværre et par tusinde kilometers afstand.

Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Watch Us I/S Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar :)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nærmest ikke være opmærksom på alt...andre nævnte toldregler og kopier ect...

Er tøjstørrelser som du forventer, er det den rette kvalitet, er farvestofferne tilladt i EU, er der brugt uheldige kemikalier, har hullerne i legetøj den rigtige størrelse, er holdbarheden god nok i forhold til danske retur regler, er der giftstoffer i fødevarerne, er varen miljømæssigt ok...andre kunne sikkert fortsætte denne liste i en uendelighed.

Fortæl hvad du vil importere og svarene vil give mere mening.

Jeg GÆTTER i øvrigt på at jo større ordren er jo mere emsige vil tolderne være når de kontrollerer dine varer.

Har du et import firma er det meget sandsynligt at du kan gøre en god forretning, hvis du kan bruge din expertise...

Har du en webshop og søger billige produkter, så tror jeg du vil løbe ind i problemer der gør det til en skidt ide.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)