Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man integrere sin hjemmeside med Facebook?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og beklager den unøjagtige overskrift, men jeg har siddet og ledt på Google nu i over en time, og det jeg ikke kan finde svar på er, om man kan integrere Facebook på sin side på den måde at man vil kunne kommentere indlæg gennem facebook uden at skulle oprette en profil på sitet, samtidig med at de der ønsker at være anonyme kan gå ind og oprette en profil at skrive fra på min hjemmeside?

Altså kan man lave et system der tillader begge dele eller er man nødt til enten at vælge facebook eller interne bruger-profiler som system?

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens integrere Facebook med din hjemmeside som du nævner, og du behøver ikke vælge mellem FB login eller dit eget login på siden. - Det vil typisk fungere sådan at når folk logger ind med facebook første gang oprettes der automatisk en bruger til dem i dit system, som bliver linket til deres facebook ID.

Hvis du udvikler i et af de større CMS'er på markedet findes der typisk plugins eller moduler der gør det let at integrere Fb login til din side.. Selv arbejder jeg primært i Drupal og har brugt modulet Drupal for facebook.

Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, selv bruger vi Joomla :)

Kan de der logger ind gennem Facebook så stadig vælge at være anonyme, eller er man nødt til at oprette en bruger 'manuelt' for ikke at skulle kommentere med sin Facebook profil der viser navn og den slags?

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt har facebooks API en lang række variabler, som navn, email adresse m.m. man kan trække ud, men kun hvis brugeren acceptere dette første gang de connector med app'en - Hvis i specifikt ønsker at folk skal kunne være anonyme kan i jo blot nøjes med at bede om deres e-mail adresse (min. for at oprette en bruger, eller tjekke om brugeren allerede findes), og så lade være med at vise deres email nogle steder på siden.

Den helt anonyme model er slet ikke at oprette en bruger i systemet, men blot lade folk logge ind med facebook.. Men så har i intet data på hvem der har skrevet hvad m.m.

Har kun arbejdet meget lidt med Joomla, så kender ikke nogle plugins der, men er sikker på de findes :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Skywire ApS Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)