Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Digital postkasse - Husk at checke denne regelmæssigt!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Hvor ofte checker I jeres digitale postkasse?

Det er umiddelbart min erfaring, at dette bliver "glemt" eller overset, hvilket kan medføre tabte og måske endda meget vigtige informationer.

Det fremgår således i besked fra Erhvervsstyrelsen af 26. maj 2014 følgende:

Husk at åbne den digitale postkasse


Erhvervs- og Selskabsstyrelsen | 26-05-2014 10:38

Alle virksomheder har fået en digital postkasse til post fra det offentlige. De fleste har også anskaffet den medarbejdersignatur, som giver adgang til postkassen. Men enkelte virksomheder har endnu ikke åbnet deres postkasse – og det kan få alvorlige konsekvenser.
 

Den digitale postkasse har samme status som virksomhedens fysiske postkasse. Det betyder, at det er virksomhedernes ansvar at åbne postkassen og læse ny post. Det offentlige har siden november 2013 sendt  mere end 1.600.000 digitale breve til virksomhedernes digitale postkasser. Hvis I ikke åbner jeres postkasse, går I glip af vigtige meddelelser om fx årsregnskaber, ejendomsskattebilletten, BBR, arbejdsmiljø, bilsyn, straffeattester og sygedagpenge.

 

Postkassen er gratis og ligger på Virk.dk. I skal bruge en NemID medarbejdersignatur, når I åbner postkassen. Inde i postkassen kan I angive en e-mailadresse - og få besked, når der er ny post.

Find hjælp og vejledning til at bruge den digitale postkasse på Virk.dk/postkasse.

Det er dog muligt, at opsætte "Besked om ny post" i den digitale postkasse, således du automatisk får besked, når der er post i den digitale postkasse, hvilket jo er fint, meeeennnn....

Dette er virker dog ikke optimalt, idet jeg f.eks. ikke har modtaget besked om den sidste måneds digitale post.

Derfor bør alle logge ind og checke sin digitale postkasse regelmæssigt, hvilket formentlig er 1-2 gang pr. uge.

Tonny

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Gad vide om der ikke findes en funktion som kunne sende en mail, når der var information at hente i den digitale post? Dette ville ihvertfald gøre livet lettere for mange tænker jeg umiddelbart.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Børsting Sørensen :

Gad vide om der ikke findes en funktion som kunne sende en mail, når der var information at hente i den digitale post? Dette ville ihvertfald gøre livet lettere for mange tænker jeg umiddelbart.

Hej Simon

Der er da sådan en løsning, men den virker ikke optimalt.

Ydermere kan man også oprette en såkaldt "sikker email-løsning", som dog kræver certifikater m.v.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon - den funktion er der, let at sætte op i postkassen. Tonny skrev bare den ikke virkede for ham, han fik ikke mailen (tonny check din spam mail for en sikkerhedsskyld)

Jeg får hver gang for de 2 selskaber jeg har opsat til det, så det KAN fungere men om det også kan svigte har jeg ingen anelse om, det tyder Tonnys indlæg jo på dog 

Du kan sætte den op til at sende til flere mails om du vil

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har frameldt alle abonnementer på post fra offentlige myndigheder - indtil videre har det fungeret ret godt og jeg får almindelig post.

Jeg kontrollerede lige min digitale postkasse og der er tom, så det må jo virke.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var indlægget også primært rettet mod dem, som ikke har opsat mail eller checker sin digitale postkasse.

M.h.t besked fra den digitale postkasse, så er det muligt at indtaste 2 mailadresser, som så får besked, når der post i den digitale postkasse.

Dette virker pt. ikke hos mig:-(

Tonny

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
(tonny check din spam mail for en sikkerhedsskyld)

Der findes masser af systemer, som sikrer dig mod at den e-mail >du< afsender ikke ender i SPAM hos modtageren. Hvorfor er det at offentlige systemer ikke kan finde ud af at benytte disse.

Hvorfor er det at et så >vigtigt< system som digital postkasse har problemer med at sende e-mail til de påtvungne brugere, når det så vigtigt ?

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IT-Konsulenten

Et svar på dit spørgsmål kan, desværre, være at der ikke er den fornødne vilje til at lave et velfungerende system. Hvis jeg f.eks. sender nyhedsmail via MailChimp har jeg et komplet overblik over, hvem der har åbnet mailen, klikket i den osv. Dvs. teknikken findes. Men man har bare 'valgt' at det vil man ikke udnytte. Desværre endnu et eksempel på, at man anser en halv løsning for god nok.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)