Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykkerskrivelse med stort gebyr

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lejer en garage til opbevaring. Jeg betaler månedligt 1067,50 kr. De mener nu jeg har betalt den ene måned for sent (hvilken er en fejl, da jeg netop har skiftet garage i ejendommen), og pålægger mig derfor et gebyr på 273,00.

Er det ikke et alt for højt beløb for en simpel rykkerskrivelse? Jeg kan ikke på nogen måde se hvordan de når frem til det beløb.

Venligst

Brian Phillip

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rentelovens § 9b tilsiger, at der maksimalt må opkræves kr. 100,00 i rykkergebyr. Det fremgår endvidere, at dette beløb ikke kan fraviges til skade for skyldner.

 

Der kan kræves et kompensationsgebyr på op til 310 hvis der er tale om erhvervsdrivende. Dette er nok ikke tilfælde her?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan må opkræve et rykker gebyr på max 100 kr for hver rykker, lyderlige  må  han hvis du er erheveskunde opkræve et kompensationsbeløb på 310 kr. 

så samler set 410 kr. 

Mvh

Ravn

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i min virksomheds navn, så det kan de vel for så vidt godt. Jeg er derimod uforstående overfor gebyret. Hvorfor skal virksomheder bøde hårdere end private? Det er en mærkelig ordning.

Jeg syntes specielt denne situation, hvor gebyret udgør en så høj procentdel af beløbet, er helt ude i hampen.

Men tak for hjælpen!

Venligst

Brian Phillip

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Ph.:
Hvorfor skal virksomheder bøde hårdere end private?

Fordi virksomheder skal optræde professionelt, private er "almindelige" forbrugere og betragtes dermed iflg. retsplejeloven som svagere.

Den den er god nok http://neminkasso.dk/nyt-fat-kompensationstillaeg/

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er garagen du lejer i en boligforening/almenbolig?

For jeg arbejder i en boligforening og alle vores rykkere bliver pålagt 273 kr. i gebyr - det er det vi max må tage jf. loven https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=131954 - gebyret på 250 kr. er 2009 niveau og det blev pr. 1/1-2014 sat op til 273 kr.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian: Det er en andelsforening, så det passer.

Men jeg vil nu alligevel tage en snak med dem, når jeg først modtager fakturaen efter forfaldsdato.

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)