Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Funtionær, varierende arbejdstid og helligdage

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg som noget nyt arbejder med funktionærer der arbejder
meget varierende, er jeg i tvivl om deres ’flexregnskab’ samt
betaling/indregning af helligdagsbetaling mv. Mon der er nogen her der kan
hjælpe?

De er ansat med 160,33 timer pr. måned. De kan arbejde både
dag, nat, weekend og helligdag. Der er sats for ekstrabetaling for nat, weekend
(helligdag beregnes som weekend). Synes at have læst, at SH betalinger kun skal
udbetales såfremt virksomheden er i en overenskomst eller hvis det står i deres
kontrakt.

Derudover laves der et ’flexregnskab’ pr. medarbejder, da de
kan have mange timer en måned men få den næste. Såfremt de har arbejder 170
timer på en måned får de i deres ’flexregnskab’ 1,5 x overtiden = 1,5 x (170-160,33=9,67)
= 14,5. Har de kun haft 140 timer en måned fratrækkes 20,33 timer der flex. Årsagen
til de manglende timer kan være både fri eller manglende arbejde. Lyder dette
rigtigt?

Jeg tænker bare, at såfremt der er måneder med få timer
ryger de langt ned i flexregnskabet – kan man det? Og skal der beregnes ekstra
timer i deres flex, hvis de arbejder på helligdage?

Mvh Pia

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)