Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine tekster er ståjet!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 181
Fra  http://www.labagatelle.co.uk Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemt, lyt til Fashion-Seller. :) 

labagatelle.co.uk Erotiske luksus produkter i højeste kvalitet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tritonus:

Jeg syntes 30.000 (og de 10.000 som der også tales om) lyder for højt i forhold til omfanget af kopieringen. Der er tale om to relativt korte tekster, på en hjemmeside der er 40 dage gammel.  

I bedste iværksætter-ånd ville jeg lade det andet (nystartede, går jeg ud fra) firma slippe med en påtale og 2000,- i vederlag. 

Bemærk at jeg på ingen måde forsvarer kopieringen af teksterne - det er helt uacceptabelt. Jeg har ingen juridisk baggrund. Kun sund fornuft og (måske for meget) overbærenhed :-)

Tanken er også smuk, problemet er bare, at folk ik forstår budskabet, med mindre det koster... Jeg har prøvet folk, som har fået en advarsel, og 2-4 mdr senere, så har de gjort det igen. Den dag det kostede dem 9.000 kr stoppede de sjovt nok...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Tritonus:

Jeg syntes 30.000 (og de 10.000 som der også tales om) lyder for højt i forhold til omfanget af kopieringen. Der er tale om to relativt korte tekster, på en hjemmeside der er 40 dage gammel.  

I bedste iværksætter-ånd ville jeg lade det andet (nystartede, går jeg ud fra) firma slippe med en påtale og 2000,- i vederlag. 

Bemærk at jeg på ingen måde forsvarer kopieringen af teksterne - det er helt uacceptabelt. Jeg har ingen juridisk baggrund. Kun sund fornuft og (måske for meget) overbærenhed :-)

Tanken er også smuk, problemet er bare, at folk ik forstår budskabet, med mindre det koster... Jeg har prøvet folk, som har fået en advarsel, og 2-4 mdr senere, så har de gjort det igen. Den dag det kostede dem 9.000 kr stoppede de sjovt nok...

Ideen bag er vel også, at det ikke skal kunne betale sig for ham, at stjæle tekster, der giver ham mere i indtjening end selve erstatningen koster ham. Ellers kan han jo fortsætte ufortrødent og blot betale det vederlag, som hans nye omsætning alligevel dækker.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Piilgard Nielsen:

Fashion-Seller:

Tritonus:

Jeg syntes 30.000 (og de 10.000 som der også tales om) lyder for højt i forhold til omfanget af kopieringen. Der er tale om to relativt korte tekster, på en hjemmeside der er 40 dage gammel.  

I bedste iværksætter-ånd ville jeg lade det andet (nystartede, går jeg ud fra) firma slippe med en påtale og 2000,- i vederlag. 

Bemærk at jeg på ingen måde forsvarer kopieringen af teksterne - det er helt uacceptabelt. Jeg har ingen juridisk baggrund. Kun sund fornuft og (måske for meget) overbærenhed :-)

Tanken er også smuk, problemet er bare, at folk ik forstår budskabet, med mindre det koster... Jeg har prøvet folk, som har fået en advarsel, og 2-4 mdr senere, så har de gjort det igen. Den dag det kostede dem 9.000 kr stoppede de sjovt nok...

Ideen bag er vel også, at det ikke skal kunne betale sig for ham, at stjæle tekster, der giver ham mere i indtjening end selve erstatningen koster ham. Ellers kan han jo fortsætte ufortrødent og blot betale det vederlag, som hans nye omsætning alligevel dækker.

Helt enig! Og man skal også lægge øre til meget + kan bruge meget tid på sådanne sager, og det gider jeg ik gøre gratis, bare fordi en eller anden ik kan finde ud af, hva der er dit, og hva der er mit... 

Folk ved, at de ik må kopierer en bog, men når det kommer til internettet, forstår de færreste reglerne om ophavsret og gode citatskik. Og selv når man gør folk opmærksomme på det, kan man få nogle ualmindelig grimme mails og telefonopkald... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit mål er at få en godtgørelse ud over at stoppe den ulovlige kopiering og brug, så bør du nok fastsætte beløbet ud fra hvad du mener er realistisk at synderen kan betale, så du slipper for at bruge tid på en småsag og eventuel inkassosag.

Det vil være en god idé at sætte beløbet lidt høj og eventuelt lade synderen forhandle det ned, men 30.000 kr. for et par meget korte tekster virker i min optik ikke realistisk, men hvis det lykkes må du meget gerne holde os opdateret.

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 142
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak!

Jeg vil vende tilbage, når jeg har gennemlæst alle artiklerne.

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.
Mine kontaktoplysninger findes her!

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 142
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Han har brugt mine produktbeskrivelser for flere af sine produkter.

Dvs., at har anvender mine tekster flere gange. Spiller det nogen rolle?

Iøvrigt bruger han også mine produkt titler, hvilket gør, at han ligger lige under mig i google, når man søger på titlerne.

Han har også omformuleret nogle af mine tekster, ved at ændre ordstilling og anvende nogle få synonymer. Ifølge copyscape er disse tekster meget lig mine. Det kan jeg vel ikke gøre noget ved, når de ikke er 100% ens?

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.
Mine kontaktoplysninger findes her!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:

Han har brugt mine produktbeskrivelser for flere af sine produkter.

Dvs., at har anvender mine tekster flere gange. Spiller det nogen rolle?

Iøvrigt bruger han også mine produkt titler, hvilket gør, at han ligger lige under mig i google, når man søger på titlerne.

Han har også omformuleret nogle af mine tekster, ved at ændre ordstilling og anvende nogle få synonymer. Ifølge copyscape er disse tekster meget lig mine. Det kan jeg vel ikke gøre noget ved, når de ikke er 100% ens?

Jeg læste dit første indlæg som om, at det var 480 og 750 ord, der var kopieret og ik de 48 og 75 ord. Jeg tror derfor, at du får svært ved at argumenterer for, at du skulle kunne kræve de 30k i godtgørelse og vederlag, med mindre du kan bevise tidforbruget til research. Jeg vil derfor foreslå, at du justerer kravet ned til 15k max i stedet for, at du har lettere ved at argumenterer for dette.

Hvis teksterne bruges flere gange, er der tale om flere krænkelser, dvs det er kun en fordel for dig. 

Du får nok svært ved at argumenterer for, at dine produkttitler er dine. Det er ofte få ord i relation til et produkt, og det er svært at påstå, at man var først med en kort sætning. Men det er noget, som du bør påpege, både overfor krænker, men også ved en evt sag!

Hvis han blot ændre ordstillingen, dvs A B C til A C B eller B A C, så kan du nok retfærdiggøre, at teksterne ligger alt for tæt op af dine originaltekster, og erfo er der tale om endnu en krænkelse. Men det er baseret på en subjektiv vurdering...

Jeg har skrevet dette marathon indlæg på JUF.dk, om hvordan du kommer videre, hvis modparten ik vil indgå forlig. En A til Å guide fra udfyldelse af blanketter til selve retsmødet. Der er alt du bør vide, og så slipper du for at involvere en advokat :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 142
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de rigtig gode svar!

Jeg har sat mig ind i det materiale som der er henvist til og jeg har mine bevismaterialer i orden.

Jeg vil derfor sende en regning til krænkeren på et vederlag og en godtgørelse.

Krænkeren har brugt min tekst på sin hjemmeside i alt 10 gange.

Regner vi med, at jeg har brugt 3 timer på hver tekst (der er brugt mere), og jeg tjener omkring 600 kr. i timer (det varierer, men jeg ved ikke hvordan jeg skal udregne dette?), så må regnestykket lyde:

Vederlag: 3 timer x 600 kr. * 2 = 3.600,- kr. (NB. Jeg gange med 2, fordi der er 2 ens tekster)
Godtgørelse: 1.800 * 10 = 18.000,- kr. (Jeg ganger med 10, fordi han har kopieret 10 af mine tekster)

I alt: 21.600,- kr.

(Jeg gange med 10, fordi han har bruger mine tekster 10 gange på sit domæne. 2 af teksterne er ens. Han har brugt den ene tekst 6 gange og den anden tekst 4 gange)

Holder det i retten, eller skal jeg nedsætte beløbet? :)

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.
Mine kontaktoplysninger findes her!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)