Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere hjemmesider samme hotel

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ok.. så indgående links til være til selve domæne navnet men ikke den "korrekte" url, hvor der redirectes til.

Hvad så med undermenuer, som jo får url www.biler.dk/sodavand/cola?? Der kan vel kun linkes til den url, og evt. give problemer med Google / seo??

Eksempelvis hvis jeg blogger om cola på en anden blog, og linker til ovenstående menu??

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Udfordringen ved at køre en anden hjemmeside der omhandler, noget andet end den første på samme domæne navn. Er at søgemaskinerne giver ranking til dit domænenavn udfra relevante links og omtale. Så hvis du pludselig har 2 forskellige hjemmeside på samme domænenavn vil dette reducerer kvaliteten af sådanne hvad angår SEO.

Og hvis du blogger er der rigtig mange blogs der kun tillader link til top domænet, samt søgemaskinerne vil give din nuværende side mindre score da det pludselig omhandler noget andet indhold end det du oprindeligt har haft omhandlende på hjemmesiden.

Så min konklusion til den bedste løsning hvad angår SEO:

Køb et nyt domæne og peg det til den ønskede mappe på dit webhotel, opsæt robot.txt til at nægte adgang fra din nuværende sides root.
på den måde kan din nye hjemmeside nemt ligge i samme root dir som din gamle, som vil give dig helt samme SEO effekt som lå de på seperate webhoteller.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmeside designer - DevsSolution:
Køb et nyt domæne og peg det til den ønskede mappe på dit webhotel, opsæt robot.txt til at nægte adgang fra din nuværende sides root.
på den måde kan din nye hjemmeside nemt ligge i samme root dir som din gamle, som vil give dig helt samme SEO effekt som lå de på seperate webhoteller.

Kontoen for webhotellet hedder bilder.dk hvor jeg har den primære hjemmeside biler.dk. Domænet biler.dk er hostet hos dandomain og redirectes til bluehost. 

Men hvordan vil Google indexere i forhold til seo, når den først linkes til domænenavnet Sodavand for derefter at blive redirected til url. www.biler.dk/sodavand som domænet Sodavand.dk peger på??

Det samme gælder alle undermenuer!! Hvordan læses disse når url jo bliver. www.biler.dk/sodavand/cola?? Her har jeg jo ikke et domænenavn jeg kan tilknytte, men blot linke til korrekt url?? 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har købt sodavand.dk, som peger ned i biler.dk/sodavand, så vil dine links og URLer IKKE pege på biler.dk/sodavand/cola, men derimod sodavand.dk/cola.

Det er skjult for omverdenen at din side hostes i en undermappe på et webhotel, context rooten på dit nye site vil være sodavand.dk, uanset om det hostes alene på et webhotel for sig selv, eller i en undermappe på et webhotel hvor der ligger en (eller flere) andre sider. Dette gælder også undermenuer.

F.eks. har jeg et webhotel, hvor min side plasterkaster ligger i roden: www.plasterkaster.dk 

På dette hotel har jeg 6-7 andre sider liggende også, bla. andet www.kllund.com , som fysisk ligger i www.plasterkaster.dk/_kllund . Disse sider er 100% adskilt, har intet med hinanden at gøre, og indekseres hver for sig, inklusiv menuer.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Super.. så det er kun når jeg opretter den nye hjemmeside i backenden på webhotellet at jeg kan se den ligger som en under side. 

Men straffer Google når man redirecter domænenavnet til anden placering??

Hvis jeg linker til Sodavand.dk på en blog, så ryger Google over til Dandomain hvor jeg har fortalt Sodavand.dk ligger.. men Google bliver så mødt af et "hov her er hjemmesiden ikke" jeg bliver henvist til en anden placering. (www.biler.dk/sodavand) hos bluehost??

Frem for at domænet er placeret hos webhotellet, så man undgår en masse redirects (inkl. undermenuer)

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det straffes ikke, hvis det er sat ordentligt op i DNS. Her kan support hos bluehost sikkert hjælpe dig, det må være en problemstilling de er blevet mødt med flere gange.

Der er intet galt i at domæne og hotel ligger adskildt.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Super.. mange tak for hjælpen..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var skam så lidt :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)