Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 måneders SEO arbejde, hvad skal man forvente ?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ligesom de andre svar i tråden synes jeg du skal opsige det samarbejde og se det som lærepenge. Du/SEO firmaet er startet med at bygge taget på huset inden fundamentet er støbt. Det er umuligt at få det til at fungere. Jeg har lidt på fornemmelsen at det handler om penge det her, en billig pakke med SEO og det er ikke sikkert at det firma i har hyret har gjort andet end i har betalt den for. Nu kan man så spørge om det har gjort mere skade end gavn? Dvs. koster det meget mere af komme af med de dårlige links som potentielt skader jer end i har betalt for dem (og i evt. mistet omsætning)?

Der er en række ting der falder mig ind:

* Få styr på dine tekster, få skrevet nogle ordentlige tekster til dine produkter, gerne 300-400 ord pr. produkt hvis det kan lade sig gøre, men på dine bedste produkter skal du gøre det. Du skal kort sagt bygge fundamentet op (eller dit SEO firma skal)

* Få styr på dine ord. Når man sælger et teknisk produkt kan der være problemer med hvad man skal kalde tingene. Hvad kalder kunderne jeres liste? er det det samme ord som i kalder det.

* Hvad søger man på. Jeg slog lige hurtigt op på google og ser at der "kun" er ca. 170 der søger på fenderliste om måneden, det er ikke mange, hvis i optimerer på det ord og forventer at få flere besøgende, hvor skal de så komme fra? Der er jo ikke flere der søger end 170 om måneden, så groft sagt er det max. (Sådan nogle ting burde jeres SEO virksomhed også have snakket med jer om. Omvendt er prisen for en reklame på adwords omkring 50 øre, så den ville jeg nok prøve at se om jeg ikke kunne hive alle dem hjem af med adwords. 

* Jeres blog: Her kan jeg godt se at i lige skal i gang, men jeres blog skal handle om det i skriver i jeres første indlæg, tids tricks, guider osv. noget folk vil dele med deres kammerater i bådklubben eller i veteranbilklubben. Det første indlæg (faktisk det andet) er en reklame for at de skal købe gummilister hos jer...lav nu noget godt indhold andre vil dele - det er det eneste der giver mening. OG slet så det andet blogindlæg og gør klar til at lave en fantastisk blog med guides. Et indlæg om måneden på ~800-1000 ord er helt fint - det skal bare være kvalitet.

Hvis i vil købe SEO så koster det også, men i skal sørge for at få en om bord som kan rådgive jer omkring forventninger, omfanget og potentialet i det ellers havner i bare i samme problem igen, med at i forventede een ting, men der blev leveret noget andet.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Gravens
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Profillageret.dk Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Tak for alle Jeres indlæg... Stemningen er jo lidt den jeg frygtede ! Vi har nok ikke gjort vores forarbejde godt nok, og har prøvet at spare det forkerte sted... Den klassiske opstartsfejl :-) Men så er man da den erfaring rigere.

Som flere af Jer beskriver så mangler vi tekst, og mange af produkterne er næsten identiske, kun med et mål som eneste difference, men hvordan håndtere man lige det på en god SEO måde ?
Ligeledes syntes jeg det er svært at skrive en god tekst til vores produkter. Nogen der evt kan komme med et lille eksempel ?

Men nu er vi da ude af vores aftale, og så må vi se hvordan vi kommer videre... Men da vores budget ikke er det store som nystartet, er vejen frem for os nok at "læse" lidt op på emnet, og gøre hvad vi kan selv.
Hvis nogen af Jer har lyst til at komme med et bud på SEO til vores side, er i velkommen til at smide mig et tilbud på: salg@profillageret.dk
(Men hvis I allerede ved at I ligger i den tunge ende af prisskalaen, så er det ikke interessant på nuværende tidspunkt, da vi simplethen ikke har pengene til det lige nu. Og ja, jeg ved godt kvalitet koster... det har vi jo erfaret nu ! ) 

Profillageret.dk - Alt i tætningslister & gummilister

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)