Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel pivot tabel som grundlag for databasesøgning online?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Palaiseau
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 22
Fra  NeutraTEST Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Til vores website, som er under opbygning i Joomla, leder jeg efter en måde at gøre en søgefunktion tilgængelig for brugerne.

Jeg forestiller mig, at informationerne kommer fra en Excel pivot-tabel, men er åben for andre muligheder. Hvilket program ville kunne lave linket mellem Excel og denne online søgefunktion?

Slutresultatet skulle gerne være, at brugeren kan vælge blandt flere forskellige prædefinerede kategorier, f.eks. emhættetype (væghængt); emhættebredde (90 cm); farve (hvid), og dernæst får de emhætter op, der lever op til alle krav. Giver resultatet mange emhætter, kan brugeren sortere ved at tilføje flere kriterier.

Den type website ses jo mange steder - f.eks bilaccessories eller netop hårde hvidevarer - men jeg synes ikke, at jeg kan finde noget om, hvordan man opbygger det. Er der nogle kloge hoveder herinde, der kan hjælpe?

Mvh

Fra Palaiseau
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 22
Fra  NeutraTEST Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I de mellemliggende dage er jeg blevet lidt klogere og tror nu at have forstået, at feks bilaccessories og hhv-websites laver funktionen, hvor der kan søges på mange kriterier, via den valgte webshop. F.eks. ser Hika Shop i den dyreste version ud til at tilbyde dette. Overvejede, om det var sådan, jeg også skulle gøre, men så ville jeg skulle oprette alle emner med filterkategorier som produkter i en webshop på trods af at de ikke er til salg. Ikke optimalt. Jeg håber stadig på en idé fra eet af de mange kloge hoveder herinde :)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)