Jeg har for nylig læst, at når 94 % klikker på et organisk søgeresultat, klikker kun 6 % på en AdWords-annonce. (Søgning efter produkt) (Kilde: Chikita).
Det skal tages med alle forbehold - for det første er folk måske bare ikke dygtige nok til at bruge AdWords, for det andet er statistikken ikke brancheopdelt. Men tankevækkende alligevel, hvis man tror, at man bare hurtigt kan betale sig op på side 1.
Det handler ikke om hvorvidt man bare kan betale sig op på side 1. AdWords kan og skal ikke erstatte SEO og SEO kan og skal ikke erstatte AdWords - de skal komplimentere hinanden - underordnet hvilken kanal der genererer flest besøg, for tilsammen skaber de flere besøg. Kig på datatene for organiske og betalte besøg via Dimensioner i AdWords og test på det, i stedet for al den tilfældige snak om diverse statistikker der siger det ene eller det andet. Find frem til fakta for din egen forretning - der er ikke noget der er ens for alle.
Ja, det var nu ikke meningen at genere nogen - jeg er ikke selv AdWordsekspert, og derfor skrev jeg udtrykkeligt, at folk måske bare ikke er skarpe nok til det. Jeg har tit haft kunder, der ikke ville sætte sig ind i SEO, men købte AdWords i stedet.
Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper
Ja, det var nu ikke meningen at genere nogen - jeg er ikke selv AdWordsekspert, og derfor skrev jeg udtrykkeligt, at folk måske bare ikke er skarpe nok til det.
Det helt i orden Louise, du generer ikke mig, men du kom med et statement og det besvarede jeg, det er nu engang sådan det fungerer på et forum
Louise Lamberth - Tekstfokus:
Jeg har tit haft kunder, der ikke ville sætte sig ind i SEO, men købte AdWords i stedet.
Som du nok kan udlede af det jeg skriver, så mener jeg heller ikke at det er den korrekte fremgangsmåde. Enhver online marketingspecialist ved at det er vigtigt både at have styr på sin SEO og SEA og at det i langt de fleste tilfælde giver et større afkast at investere i begge kanaler fremfor kun den ene.