Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikre jeg min idé/opskrift?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Jeg har fået en idé til en drik (skal laves i dåseform) som jeg gerne vil have ud i livet. Da jeg arbejder bedst i teams, vil jeg gerne have en partner. Den person jeg gerne vil arbejde sammen med, er allerede i branchen. Det er noget som jeg ser som en klar fordel for min idé. Men jeg må indrømme at jeg er lidt bange for at han, når jeg præsentere drikken for ham, siger `det er en god ide, men det havde jeg selv gået og tænkt på, så tror jeg laver den selv´. Altså stjæler min idé/opskrift. 

Så mit spørgsmål er - hvordan kan jeg sikre min opskrift? 

Mvh Jens

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens,

Tillad mig at være lidt direkte: Du søger en fagmand - en, der virkelig ved, hvad han snakker om og som kender branchen. Det lyder lidt som om du "bare" har en idé, men at du mener, at det er det vigtigste. Men det at få eller have en idé er ofte kun nogle få procenter af en succes.  

Undersøg først om idéen virkelig er så ny og overraskende, som du forventer; så søg omhyggeligt på engelsk på nettet, så du får et indtryk af, om du har noget vigtigt at bidrage med, når og hvis du finder en samarbejdspartner. 

Og hvis det er tilfældet så lav en detaljeret, skriftlig projektpræsentation, så der ikke kan opstå tvivl om, hvad du bidrager med.

Du spørger om, hvordan du kan sikre din opskrift: Hvis opskriften er afgørende ny og overraskende, kan den evt. patentbeskyttes. Det kan du læse mere om og undersøge ved at gå ind på trin 2, Idébeskyttelse på Opfinderrådgivningens hjemmeside www.opfind.nu.

Hvis din idé er baseret på et koncept, kan kan du læse mere om beskyttelse på dette link:

http://ebookbrowsee.net/beskyttelse-af-spil-og-koncepter-pdf-d442720080

www.opfind.nu kan du ved at udfylde Ideformularen på trin 1 registrere din idé, så vi kan få en drøftelse af, om du reelt set har noget at tilbyde og hvis dette er tilfældet, kan vi drøfte, hvordan du evt. kan komme videre med sagen.

Med venlig hilsen

Rasmus Offersen, seniorkonsulent

Opfinderrådgivningen, Teknologisk Institut

tel. 72 20 27 62

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)