Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det trækkes fra og hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj Amino.

Jeg er helt grøn på området mht. iværksætteri, men jeg har alligevel kastet mig selv ud i det, fået oprettet en virksomhed med CVR osv.

Da jeg i øjeblikket siddet og laver min webshop har jeg i den anledning købt et program der hedder Poedit Pro og så var det egentligt, at jeg kom til at tænke på om det er noget der kan trækkes fra et sted da det jo er til virksomheden?

Mvh. Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

brug et regnskabsprogram. Alt ud køber rent til virksomheden er en udgift og den trækkes fra - bruger du det også privat skal du dele momsen så du kun trækker moms fra i forhold til den del du bruger i virksomheden. 

Det er modigt eller måske tilmed lidt fjollet at stifte CVR helt uden at ha sat sig ind i grundliggende skat og moms, da du jo ellers ved en kontrol kan skulle af med penge du ikke har, så start her med at sætte dig ind i lidt grundliggende, men tag også gerne et af skats gratis kurser (ring til skat eller din kommunes erhvervsafd og hør hvor når) og google skat og moms så du har lidt viden trods alt 

Her hvad du skal føre af regnskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html og her grundliggende om skat og moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

god vind med det nye i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret.

Modigt eller fjollet, så har jeg op til flere gang stødt på virksomheder der ikke vil i dialog og samarbejde medmindre man er CVR-registreret - deraf grunden til, at jeg har registreret mig med det samme.

Jeg er medlem af Esbjerg Erhvervsudvikling og skal derfor også til en af skats ovennævnte kurser, men nu kom spørgsmålet jo lige i takt med at jeg købte programmet da jeg havde brug for det til webshoppen.

Du skal have mange tak for hjælpen! :)

- Mvh. Daniel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)