Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbageholdte varer i Frankfurt Told.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  IBoom Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Vi havde en større sending varer på vej fra Hong Kong, men da varerne mellemlander i Frankfurt bliver de tilbageholdt i tolden. Det er nu lidt over 14 dage siden. Varerne sendes vi DHL og vi har en aftale med vores leverandør om at det er dem der står for betalingen af DHL da de får nogle favorable priser på forsendelser og vi dermed kunne spare penge. Det er også gået uden problemer i et år før dette så sker.

Vi ringer naturligvis til DHL og oplyser dem om at presse på, men de fortæller vi er udtrukket til rutine kontrol og det eneste vi kan gøre er at afvente situationen. Det affinder vi os i mellemtiden ikke med og kimer dem ned. Historierne om hvorfor varerne er tilbageholdt svinger lidt afhængig af hvilken DHL repræsentant man taler med. I mellemtiden har Hong Kong DHL oprettet op til flere sager og udbeder sig information om årsagen til tilbageholdelsen, men de får heller ingen tilbagemelding.

Da dette så bliver en tand for meget ringer vi selv til Frankfurts told men bliver konstant videresendt og bedt om at ringe til nye numre, som sender os tilbage til forrige numre. Ingen vil rigtig tage ansvar for denne her forsendelse. Det kunne jo være rart at finde ud af HVORFOR og hvad de eventuelt mangler af papirer så vi kunne få aftalt med leverandøren at fremsende eller faxe dem.

Er der nogen der har erfaring med sådan et problem og evt. ligger inde med det helt rigtige tlf nr man kan ringe til uden at føle man bare bliver kastet videre? Jeg har læst i diverse forums at det normalt er nogle faktura eller indholds dokumenter der ikke er fyldestgørende? Derfor har jeg også bedt leverandøren om at tjekke og faxe alt hvad de har af dokumentation til tolderne. 

Efter 30 dage bliver leverancen jo frigivet og sendt tilbage til oprindelsesstedet, men det kan vi simpelthen ikke vente på.

Mvh

Nette

iBoom.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der bør ligge en note på toldekspeditionsnummeret, der fortæller hvorfor denne er tilbageholdt. Tolden i Frankfurt bør kunne oplyse herom, hvorfor der også er en ansvarlig person som er tildelt sagen.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  IBoom Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har løbende været i kontakt med DHL express via netop dette nummer. DHL har mellem linierne meldt ud at der ikke er noget de kan gøre. Når de opretter en sag bliver den blot lukket igen. Det er ekstremt frustrerende!

Fra Kalundborg
Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  IBoom Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også forsøgt at kontakte Frankfurts Toldafdeling, men bliver bare viderestillet i timevis indtil vi får et nummer der ikke længere eksisterere og lignende. Det er endnu ikke lykkedes os at komme i kontakt med en eneste tysk person der ved hvad der foregår.

Ligeledes har vi været i kontakt med udenrigsministeriet, told og skat Danmark, post danmarks toldvæsen, erhvervsstyrelsen osv. Endnu ingen løsning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da meget besynderligt at det skal tage over en måned.  DHL må da via deres tyske afdeling kunne finde et tlf. nr. på toldafdelingen i Frankfurt.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Send mig en mail med detaljerne, så vil jeg gerne se, om jeg kan hjælpe jer videre på mandag :-)

jacob@rambeck.dk 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  IBoom Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har løst sig. Udenrigsministeriet og den Danske ambassade i Tyskland kontaktede Frankfurts toldere, som blev så chokeret over hvor "langt vi gik" at de begav sig igang med at lede efter pakkerne. De finder så ud af at pakkerne ikke er hos dem, så en af tolderne fra mærkevarebeskyttelsen går ned til DHL og beder dem om at gå ud og lede efter pakkerne på deres lager. Her finder man så vores varer som slet ikke var til fortoldning, men som DHL har scannet forkert og derefter "smidt væk". Så DHL har kontinuerligt ført os bag lyset ved at skyde skylden på Tysk told og kan nu se frem til et erstatningskrav! Vi har betalt i dyre domme for deres express service således vores varer kan nå frem på 3 dage og nu er der gået over en måned og vi har derfor mistet omsætningen for den måned vi ikke har kunnet sælge vores varer. Angry

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

IBoom:
og kan nu se frem til et erstatningskrav!

Du skal nok ikke regne med at få mere en forsendelsesomkostningerne betalt -  glem alt andet.

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

IBoom:
og nu er der gået over en måned og vi har derfor mistet omsætningen for den måned vi ikke har kunnet sælge vores varer.

hvis der kun er 3 dages leveringstid kunne du så ikke bare have købt en ny sending mens du ventede på den anden

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)