Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Usynlige" Produkttitler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt problemer med min netbutik http://bestforhorses.dk/ som har eksisteret i godt 1½ år. Jeg har nemlig flere gange bemærket at flere produkttitler er helt usynlige på Google (Organisk).

Hvis der f.eks. kun er 12 søgeresultater i alt på en af titlerne, så kommer den slet ikke frem. 

Jeg tænker lidt, om det er et problem at alle titlerne fremstår med VERSALER (sådan kommer de automatisk op). Eller er der nogen der har et bud på andre årsager til "usynligheden"?

For en god ordens skyld, skal jeg lige nævne, at der er tale om en Prestashop, og de produkter der er "usynlige" er ikke nye i shoppen.

Et eksempel på et af de produkter, der er usynlige på Google, kunne være:

http://bestforhorses.dk/tilskudsfoder-til-heste/122-salvana-biotin-dragees.html

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Andersen:

Et eksempel på et af de produkter, der er usynlige på Google, kunne være:

http://bestforhorses.dk/tilskudsfoder-til-heste/122-salvana-biotin-dragees.html

Umiddelbart, så har Google det indekseret produktet - det er dog med titlen "Biotin til heste - Best for Horses"

Du har et produkt mere, med nøjagtigt samme titel i Google: http://www.bestforhorses.dk/tilskudsfoder-til-heste/31-hoof-health-biotin.html

Jeg tænker at du bliver nød til at ændre side-titlerne på de to sider, for at det giver bedre organiske søgeresultater, og for at undgå duplicate content problemer.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak, Dan Smile

Den havde jeg ikke lige fanget ....

Jeg havde egentlig forstået det sådan, at "Duplicate Content" bare forhindrede produktet i at komme i top på produktet, ikke at det helt blev fjernet.

Men hvordan tjekker jeg, om der er Duplicate Content andre steder på siden?

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Andersen:
Jeg havde egentlig forstået det sådan, at "Duplicate Content" bare forhindrede produktet i at komme i top på produktet, ikke at det helt blev fjernet.

Det er delvis korrekt.

Enkelte sider med Duplicate content kommer ikke med i de primære søgeresultater, men bliver indekseret under udeladte søgeresultater.

Generelt bør du undgå duplicate content og istedet skabe lidt variation, så du f.eks. får mere end en side indekseret på samme keyword.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:
Generelt bør du undgå duplicate content og istedet skabe lidt variation, så du f.eks. får mere end en side indekseret på samme keyword.

Hej Karsten!

Gider du evt. lige at uddybe ovenstående? :-)

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Andersen:
Men hvordan tjekker jeg, om der er Duplicate Content andre steder på siden?

Der findes diverse værktøjer på nettet til formålet, men den bedste start får du ved at bruge Google Webmaster Tools.

Her kan du få et indblik hvilke ting Google ser som problemer på dit website - heriblandt identiske titler på forskellige sider.

Google Webmaster Tools kan også give dig mange andre gode tips til optimering af dit website for de organiske søgninger.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du f.eks. har to ens produkter, hvor det kun er størrelsen, der er til forskel, så omskriv overskrifter og tekst til produkt nr. 2.

keyword er dermed det samme og begge tekster fortæller det samme, men de to forskellige formuleringer vil gøre at begge sider bliver indekseret i de primære søgeresultater.

I en stor webshop med mange ens produkter, kan nødløsningen være at sætte canonical url til det produkt, som du helst vil have indeskeret godt.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:
Google Webmaster Tools kan også give dig mange andre gode tips til optimering af dit website for de organiske søgninger.

Tusind tak :-). Må prøve om jeg kan finde ud af at implementere det på siden ....

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:
Hvis du f.eks. har to ens produkter, hvor det kun er størrelsen, der er til forskel, så omskriv overskrifter og tekst til produkt nr. 2.

Det vil jeg lige prøve at følge op på. Mange tak for tippet! Smile

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)