Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Traditionel markedsføring vs new media marketing?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Jeg er studerende inden for markedsføring og på vej til min afsluttende eksamen på baggrund af en stor opgave for en virksomhed. Opgaven indeholder en kommunikationsplan for de sociale medier, Facebook og YouTube. Virksomheden opererer B2B og det er derfor også med denne markedsføringsteori jeg beskæftiger mig.

Til min eksamen kunne jeg godt tænke mig at sætte spørgsmålstegn ved, om de traditionelle markedsføringsteorier og modeller kan anvendes i new media marketing. Bl.a. er vores markedsføringsbibel - Marketing Management af Philip Kotler - særligt rettet mod traditionel markedsføring.

Traditionel markedsføring forståes således:
- E-mail, TV, Radio, Magasiner, de gule sider osv.

New Media markedsføring forståes således:
- Sociale medier, Hjemmesider, Online annoncering, Mobil, Blog.

Min lærer anbefalede mig at kigge på 1-1 kommunikation og massekommunikation. Så vidt jeg har forstået det, mener han, at traditionel markedsføring er 1-1 kommunikation og new media er massekommunikation. Forstår jeg dette korrekt?

Jeg vil derfor gerne starte denne debat med jer. Hvad mener I om emnet?

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan nok forvente en ganske stor diskrepans mellem, hvad der vil virke i virkeligheden, og hvad der vil resultere i en høj karakter.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

cambackhausen:

Traditionel markedsføring forståes således:
- E-mail, TV, Radio, Magasiner, de gule sider osv.

New Media markedsføring forståes således: