Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Traditionel markedsføring vs new media marketing?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Jeg er studerende inden for markedsføring og på vej til min afsluttende eksamen på baggrund af en stor opgave for en virksomhed. Opgaven indeholder en kommunikationsplan for de sociale medier, Facebook og YouTube. Virksomheden opererer B2B og det er derfor også med denne markedsføringsteori jeg beskæftiger mig.

Til min eksamen kunne jeg godt tænke mig at sætte spørgsmålstegn ved, om de traditionelle markedsføringsteorier og modeller kan anvendes i new media marketing. Bl.a. er vores markedsføringsbibel - Marketing Management af Philip Kotler - særligt rettet mod traditionel markedsføring.

Traditionel markedsføring forståes således:
- E-mail, TV, Radio, Magasiner, de gule sider osv.

New Media markedsføring forståes således:
- Sociale medier, Hjemmesider, Online annoncering, Mobil, Blog.

Min lærer anbefalede mig at kigge på 1-1 kommunikation og massekommunikation. Så vidt jeg har forstået det, mener han, at traditionel markedsføring er 1-1 kommunikation og new media er massekommunikation. Forstår jeg dette korrekt?

Jeg vil derfor gerne starte denne debat med jer. Hvad mener I om emnet?

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan nok forvente en ganske stor diskrepans mellem, hvad der vil virke i virkeligheden, og hvad der vil resultere i en høj karakter.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

cambackhausen:

Traditionel markedsføring forståes således:
- E-mail, TV, Radio, Magasiner, de gule sider osv.

New Media markedsføring forståes således:
- Sociale medier, Hjemmesider, Online annoncering, Mobil, Blog.

Min lærer anbefalede mig at kigge på 1-1 kommunikation og massekommunikation. Så vidt jeg har forstået det, mener han, at traditionel markedsføring er 1-1 kommunikation og new media er massekommunikation. Forstår jeg dette korrekt?

Tror nu det er omvendt.

TV, radio, magasiner er massekommunikation mens Sociale medier online annoncering er 1-1 kommunikation.

Men jeg kan ikke være sikker siden det lyder som fagord fra jeres bøgerSmile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er på opfordring af min lærer (som også er min vejleder til eksamen) at jeg tager dette emne op. Selv ville jeg nok aldrig være kommet op med det, men interessant er det da.

Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:

Tror nu det er omvendt.

TV, radio, magasiner er massekommunikation mens Sociale medier online annoncering er 1-1 kommunikation.

Men jeg kan ikke være sikker siden det lyder som fagord fra jeres bøgerSmile

Jeg er enig, men jeg kan også have misforstået det.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg nok ikke læst din lærers bog, men set i lyset af at "1-1 kommunikation", som du kalder det, bliver stillet op som en modsætning til "massekommunikation", er jeg næsten sikker på, at det skal forstås således:

1-1 kommunikation er kommunikation med netop én afsender og netop én modtager.
Massekommunikation er kommunikation med én afsender og en masse af modtagere - altså rigtig mange modtagere.

De medier, som du nævner under "traditionel markedsføring" er alle massemedier - hvor du altså massekommunikerer.
De medier, som du benævner "new media" (eller nye medier, som man kunne kalde det) kan både fungere som massemedier og som "1-1 kommunikation" (som burde skrives "én til én-kommunikation"). 

Der findes dog også "gamle medier", der fungerer (eller kan fungere) én til én. Lad mig f.eks. nævne: Telefonopringning, møde, telegram, postkort, brev.

I nye medier kan man med lidt snilde forklæde én til én-kommunikation som massekommunikation. F.eks. ved ekstrem IP-segmentering. 
Man kan også på mere elle mindre elegant vis forklæde massekommunikation som én til én-kommunikation. F.eks. ved brevfletning og indsætning af individuelle afsnit i masseudsendte breve eller mails.

Hvis du vil være sikker på, at gøre det korrekt ved eksamen, må du spørge din lærer om, hvilke dele af jeres pensum, han refererer til med disse begreber - men så risikerer du jo at fremstå smådum på forhånd, hvis det viser sig at være grundlæggende stof.

Held og lykke med det hele.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)