Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af vare til andre butikker

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har fået en ide, om at sælge nogle plakater. Kan jeg godt bare gå ind til en butik, og sælge f.eks. 20 plakater uden papir eller sådan noget? :) 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

1718-P:

Hej jeg har fået en ide, om at sælge nogle plakater. Kan jeg godt bare gå ind til en butik, og sælge f.eks. 20 plakater uden papir eller sådan noget? :) 

Med papir, mener du så uden faktura/bon/regning til butikken?


Fra København NV
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ja

Fra Ebeltoft
Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Thagaard Konsulenthus Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen grund til du ikke vil aflevere en faktura?

Det gør det lidt mere svært(og utroværdigt) at håndtere køb/salg uden bilag - og nok også ret svært at finde b2b kunder der vil igennem de problemer for 20 plakater.

Hvis du ikke har et CVR nummer - så er jeg ret sikker på at du gerne må udskrive fakturaer med dit CPR nummer. (Hæng mig ikke op på det - dælme nogle år siden jeg har skulle skrive en uden CVR)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 04:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja er der en særlig grund til, at du ikke ønsker bilag? Det bliver Bare besværligere for dig og butikken. Du har jo sandsynligvis også tænkt dig at betale skat af overskuddet? :)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der skal altid papir og sådan noget, når du handler med en butik. Hvis de ikke har bevis på, at de har købt noget af dig, kan de ikke trække udgiften fra i deres regnskab.

Du behøver dog ikke at starte en virksomhed med CVR hvis du laver hobbyprægede virksomhedsaktiviteter, dvs. at du køber eller producerer noget, du sælger videre til kunder, og din omsætning er under 50.000 kr. om året, behøver du ikke at registrere din aktivitet.

Du skal dog stadig betale skat af din fortjeneste. En hobbyvirksomhed skal ikke opkræve moms og kan heller ikke trække moms fra. 

Læs mere om at gøre en virksomhed lovlig 

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)