Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette tysk afdeling

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 13
Fra  KnowTheirName Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Vi står overfor at skal åbne en afdeling af vores kreative bureau i Tyskland. Vi har en mand bosat (tysk) i Hamburg, som skal være den daglige mand på gulvet i Tyskland. 

Mit spørgsmål er hvordan den bedste virksomhedskonstruktion skal være? 

Skal vi lave et nyt selskab, GmbH som vores holding selskab så ejer størstedelen af, eller findes der en smart måde at lave en filial/afdeling på i udlandet? Vores erfaring er, at de tyske virksomheder vi handler med, helst vil handle med andre tyske virksomheder, så de ikke skal bøvle med moms over grænsen. 

Jeg ville egentlig helst have at det blot var en underafdeling til vores danske ApS, men med mulighed for at sende tyske fakturaer ud. Så ville det blive lidt mindre kompliceret og vi skulle ikke oprette endnu en virksomhed

Håber nogen kan hjælpe, kan ikke rigtig finde noget godt info på nettet

Sig endelig til hvis jeg har forklaret noget for dårligt, så udvider jeg. 

På forhånd tak for hjælpen!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hamann:
tyske virksomheder vi handler med, helst vil handle med andre tyske virksomheder, så de ikke skal bøvle med moms over grænsen. 

Det er da den dårligste undskyld jeg længe har hørt. hvori består det bøvl med momsen ?

Du skal da virkeligt have mange eller gode kunder før det overhoved kan betale sig at oprette et firma i Tyskland. Alt er meget mere bureaukratisk og rådgivning advokat, revisor samt banker er meget  dyre.  

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 13
Fra  KnowTheirName Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja - Det er den melding vi får fra relativt store kunder i Hamburg, at de foretrækker at handle med andre tyske virskomheder. Både pga. regnskab, men også bare et valg. 

Der er også et sikkerhedsaspekt af det, skulle den nye afdelingen i Hamburg vise sig at gå skidt og den tyske partner viser ikke at levere, så kan vi skære den fra igen, uden det går ud over hovedforretningen. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi håndtere telefonpasning på tysk for både danske og tyske virksomheder og vores erfaring er, at mange tyskere hellere vil handle med en virksomhed der har et tysk firma eller i hvert fald en en post adresse i landet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 13
Fra  KnowTheirName Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis, det er også den melding vi har fået. Vi har et kontor dernede, men er i tvivl om det er 'nødvendigt' at skabe en ny virksomhed eller om det er nok. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I mener det er værd at oprette et selskab så ville jeg nok gøre det personligt, men ellers så i de fleste tilfælde vil amn acceptere at I bare har en tysk adresse og et tysknummer med adgang til tysk kundeservice,

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 13
Fra  KnowTheirName Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene! Vi går med 'blot' en tysk adresse + et kontor dernede, men så forbliver under den det danske ApS. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)