Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viderefakturering af EU-indtægt til danske partnere

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

men her taler du om tilbagebetaling af investeret beløb og der findes en aftale om tilbagebetaling af de investerede med xx. Hvis tilbagebetaling sker blot som del af salget i sverige uden tilknytning til et oprindeligt investeret beløb, vil der vel være moms på?

Hvis ren investering, lad os sige 10.000 er det så nok aftalen siger, Tilbagebetaling uendeligty via sverige omsætning med 10% af omsætningen så også en stor gevinst tilbagebetales blot via den aftale, uden faktura (man kunne forestille sig en betaling der bestod i en indsats ydet eller 1 krone)

håber forståeligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

sådan set enig i 1 og 2. Som nævnt bliver der aldrig dobbelt moms - svenskeren får moms udlignet via hans import moms og du og ham der skal ha penge - taber ikke moms, men korrekt, at du skal lægge beløb ud likvidt

ved 1 ingen tvivl om moms for mig , det er en ren betaling til dem - ved 2 - hvis aftalen er at det er et lån og det af låne aftalen fremgår at lånet skal tilbage betales på vilkår der er klare, så er der ikke moms men så skal beløbet jo på den ene eller anden måde fremgå som lån - en gæld du har til dem som så afdrages uden moms og det vil vel være samme sag for modtageren, han vil skulle tage beløbet ind som afdrag på lån og ved overkurs betale en skat af gevinsten på lånet. Det skal således være en reel investering der er noteret hos begge der tilbagebetales - evt med rente og/eller overkurs som så skal behandles efter regler afdrag - henholdsvis som rente/overkurs skattemæssigt hos begge

Lytter med på Martins og Henriks evt kommentar for slv at lære

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Thimmer:

Kære Martin - alt står lysende klart for mig nu! - Du må have prøvet det her med moms-problemer førBig Smile

Super!

Ja, jeg laver (næsten) ikke andet! Geeked

Niels Thimmer:

1. model: Partner har investeret med en kundedatabase eller andet produkt, der ikke kan opgøres direkte i kroner/ører: 

- Her laves der enten afregningsbilag og udbetales med købsmoms. Jeg må sluge, at jeg giver partneren en likviditetsfordel på de 25 % i nogle måneder ind til negativ skat tilbagebetales. 

2. model: Partner har investeret/lånt med et beløb i kroner/ører

- Her udbetales afkast/rente/tilbagebetaling jf. kontrakten med partneren. Dette er momsfritaget. 

1. Korrekt, for der leveres jo et produkt, og ikke en konkret investering.

2. Korrekt, der er ikke moms på disse transaktioner.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)