Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloud eller?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Fra  Festvognen - Fætterguf Aps Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger en ganske enkelt løsning hvor man kan have dine firma dokumenter liggende i en Cloud løsning eller lignende og let kan accesse dem fra en eller flere pc'ere med forskellige bruger navne, og uden at skulle sende links og tildele diverse rettigheder,

Jeg synes jeg har svært ved at gennemskue de løsninger der er. Er der nogle der ude der har kendskab til en billig og simpel løsning? Evt en privat NAS drev.

Forslag, ideer og erfaringer modtages.

Jørgen Thelin

www.festvognen.dk

Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen,

Jeg vil anbefale dig at se nærmere på Podio (www.podio.com). Der er en oprindelige dansk udviklet Cloud tjeneste (SaaS), som kan tilpasses efter dine behov. Det er gratis at anvende op til 5 brugere.

Vi bruger det til CRM, Dokumentstyring (sammen med OneDrive), Dokumentation og projektstyring.

Det er enkelt at komme igang med og kræver ingen programmerings kundskaber.

Vh Karsten, Revol8 I/S

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Fra  Festvognen - Fætterguf Aps Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten,

Har lige brugt 5 min på det og det ser super godt ud. Vi kunne faktisk godt bruge noget der var mere simpelt, men her er mange spændende muligheder.

Jeg savner dog stadig ganske simpelt fildeling.

Jørgen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må sige at jeg synes Dropbox virker ekstremt godt - stortset alle har det - det fungerer godt på samtlige platforme jeg har prøvet.

Det største problem ved Cloud løsninger der replikerer til forskellige devices er versionsstyring - der kommer let løsrevne kopier, så jeg afhængig af hvor meget du kan leve med af løsevne kopier bør du nok også have et dokumenthåndteringssystem hvor du checker dokumenter ind og ud.

One.com har en billig service som også virker fint, men det er et spørgsmål om det kun er internt eller det også er eksternt orienteret

Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Der er rigtig meget at hente i Podio - specielt for iværksætteren og den mindre erhvervsdrivende, da det kan udvidedes efter behov.

Faktisk så vil du få stor glæde at de integrationer som Podio kører sammen, eksempelvis Dropbox.

Vi har gjort det at vi har koblet SkyDrive sammen med vores brugere, således at filer der er gemt i Skydrive kan findes i Podio. Fordelen er, at hvis filen ændres i SkyDrive (eller Dropbox m. fl), så vil den også blive ændret i Podio, idet det blot er linket sammen.

Vh Karsten

Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 85
Fra  Insight Office Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Hvor mange er i der skal dele dokumenter og er det bare Word eller andre?

Mvh Antonio

Fra København
Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Cloudify.biz Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Drive ville være mit forslag - fordi der er så mange muligheder for at intergrere det med din Mail og Kalender - jeg tror det v il være den nemmeske løsning med den størrelse firma, som du har. 

Fra København
Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Cloudify.biz Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Podio og Dropbox er også gode løsninger - men hvis du har din firma mail I gMail - så er det helt sikkert Drive der vil have flest integrationsmuligheder. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på Cloud!!

Dette er en gammel debat, men siden dette havde vi en sindsyg horribel oplevelse med cloud som folk bør have med i risikovurderingen.

Jeg ville gerne have stor sikkerhed på mine ting så i min naivitet replikerede jeg ting til både en cloud service (dropbox) og da min hjemmesideleverandør havde en fin løsning lod jeg den synce der. Hjemmesideleverandøren ændrede så politik uden specifikke beskeder så kun filer der var blevet tilgået de seneste 6 måneder blev liggende på cloud.

Det betød at årevis af historik der var backet op blev slettet på One.com, og sletningen blev synkroniseret til mine computere hvor de derfor blev slettet fra dropbox, og da de jo ikke var på harddisken på efterfølgende backups forsvandt de jo også logisk fra alle backup medier.

PAS PÅ MED CLOUDLØSNINGER - DU HAR IKKE STYR OVER DINE FILER SELV

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)