Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

integreret webshop og bogholderi der kan håndtere vin og spiritusafgifter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter et setup - hvor webshoppen kan overføre til og fra et bogholderi system uden dobbeltarbejde.

Det skal være et fler-bruger system.

Det skal samtidig kunne håndtere punktafgifter  - i dette tilfælde emballage, vin- og spiritusafgifter, der afregnes månedligt til SKAT.

Jeg leder efter noget der allerede fungerer - eller en udvikler, der ser det som et forretningsområde. Jeg deltager gerne med informationer og test.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tror desværre ikke du finder mange systemer der kan håndtere punkafgift, jeg undersøgte det selv for nogle år siden, da var det kun C5 der kunne håndtere det.

Prøv evt. at forhøre dig hos Uniconta om deres system kan.  www.uniconta.com

Lad os endelig høre hvad du finder frem til.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

E-conomic kan jo snakke med mange webshops.

Mit spørgsmål er så hvad præcis du vil have der skal gøres med punktafgiften?

Mener du at der på baggrund af indkøb skal udarbejdes en rapport med de tal der skal indtastes i skats system når du skal indberette?

Det burde være rimelig nemt at opnå i e-conomic.

Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Punktafgifter er noget være noget.

Der er emballageafg. når der importeres flasker eller andre beholdere fra udlandet. Det skal afregnes hver måned.

Der skal føres liter regnskab med indkøb af vin, alkohol osv. fra udlandet.

Når det sælges i DK, så skal der føres regnskab med hvad der sælges, og det skal afregnes hver måned. Der er forskel på beregningsmetoden for vin og spiritus, så det er også kompliceret.

Det er så faktisk en separat lageropgørelse på hvad der findes på lager af vin og spiritus, så SKAT kan kontrollere hele molevitten.

Faktura til kunden skal så også vise varens egentlige pris + emb. afgift + vin/spiritus afgift = samlet pris excl. moms.

Dette skal integreres mellem webshop og bogholderi.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)