Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blanket-kaos med italiensk kunde (02.042 vs. 02.034)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet noget arbejde for en italiensk kunde, som ikke kan/gider betale før jeg har sendt ind en "Certificate Of Residency," dvs. Skats blanket 02.042.

Jeg bad Skat at sende mig sådan én - men fik istedet en "Certificate Of Residence And Tax Liability," dvs. Skats blanket 02.034, da blanket 02.042 åbenbarligt ikke er for enkeltmandsvirksomheder, men kun for ApS'er.

Har nu prøvet at sende den der 02.034 til italienerne, men de siger at nej, de kan/gider bare ikke betale uden en 02.042, da den (til forskel mod 02.034) klart tydeligt siger at jeg er "a resident of Denmark [...] within the meaning of the double taxation Convention, article 4" mellem Danmark og Italien.

Hvad gør man?

Føles lidt overdrevet at behøve skifte fra enkeltmandsvirksomhed til ApS bare for at kunne få betalt for to-tre dages arbejde...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om de gode Italienere først og fremmest leder efter din momsregistrering i DK da det har betydning for betalingen. Har du sendt dem kopi af reg.bevis - + giv dem link til http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatRequest.html 

Her kan de indtaste dit momsnummer (som er som CVR bare med det DK du kan se er angivet foran) og så ser de at du er momsregistreret. Forestiller mig den er på italiensk når der tilgås den fra Italien

At skifte til selskab hjælper intet da det jo ikke er et selskab der har udført opgave men et CVR som du har nu

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Du kan da selv hente blanketten 02.042 

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=399138&vId=0 

ja men er problemet ikke at den jo skal certificeres af skat - og skat har svaret trådstarter at han som personlig virksomhed (eller måske tilmed som privat CPR) skal have blanket 02.034 ) for så får trådstarter jo ikke underskrevet den forkerte blanket i skat - til videre formidling?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
han som personlig virksomhed (eller måske tilmed som privat CPR)

Ifølge trådstarteren er der tale om en  enkeltmandsvirksomhed, så 02.042 burde da kunne bruges! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
han som personlig virksomhed (eller måske tilmed som privat CPR)

Ifølge trådstarteren er der tale om en  enkeltmandsvirksomhed, så 02.042 burde da kunne bruges! 

Ved det faktisk ikke. 034 er til personer (personskat) og det er vel hvad enkeltmands faktisk betaler. Jeg kender ikke de to blanketter men 034 er personskat i alle fald (og kunne være enkeltmands) hvor 042 kunne være selskabers selskabsskattepligt? Sådan en som Whiskey kunne vide det Big Smile

Efter som skat jo har sagt nej til 042, så burde det ikke hjælpe at sende dem 042 igen.

En anden mulighed er at vor ven er person CPR og ikke har CVR eller givet Italien CVR - Det ville give fornuft, for så vil de sikre sig han ikke er skattepligtig i Italien måske - så de nok kun skal angive det som betaling til person uden italiensk personnummer (eller hvordan de gør i Italien)

Er han som person er 034 korrekt.

Det er da et forsøg værd at downloade 042, udfylde -  og bede skat returnere, og håbe det bare var fejl første gang Stick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)