Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomhed. Hvad skal jeg være særlig opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 18
Fra  It & Kamera Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg står og skal til at sælge min første virksomhed videre. Jeg ejer 50% af anparterne og skal sælge dem til den anden ejer. Vi er blevet enige om pris, og nu skal jeg finde ud af, hvordan jeg praktisk skal gøre det, så jeg juridisk står på det rene.

Vi har bl.a. en leaset bil sammen, og har nogle stedet underskrevet et personligt selvkauktions erklæring hos leverandører

Hvilke dokumenter skal laves, og hvad skal jeg huske?

Med Venlig Hilsen

Ahmad Al-D.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Få en jurist eller advokat til at hjælpe dig i de enkelte spørgsmål.

Når man ikke kender de enkelte forhold kan der ikke svares konkret.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest - skal du lave en købsaftale hvor din partner køber dine anparter for kr xxx(hvad I nu aftaler) og makker overfører pengene til dig + du beskattes af fortjeneste/tab som aktieindkomst og makker ændrer ejerbogen i selskabet + offentlige ejerregister + ser om vedtægter og ejeraftaler skal ændres

Det svære er der du har selvskyldnerkautioneret, hvor leverandører (og man kan tænke sig bank) skriftligt skal gøre klart, at du ikke længere selvskyldnerkautionerer - det er ikke altid så let - men det skal være helt klare skriftlige bekræftelser

Få en advokat ind over

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man sælger virksomheden til den anden og der Feks sker ved mdr afdrag kan man så ikke gøre det til sit holding og evt spare skat eller hvordan gør man
Vi har aftalt hvis det skulle blive aktuelt den anden kan afdrage over Feks 15 mdr.
Er det ikke den bedste løsning ellers bliver man jo beskattet i topskat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:
Vi har aftalt hvis det skulle blive aktuelt den anden kan afdrage over Feks 15 mdr.
Er det ikke den bedste løsning ellers bliver man jo beskattet i topskat
Det er ligemeget med afdrag hvis hele handlen sker med overdragelse i 2017 så er det skatteindtægt i 2017 uanset betaling. Der kan givet laves aftale hvor du sælger x% i 2017 og y% i 2018 derimod. Indtægten vil være aktieindkomst til 27% for de første ca 50.000 (dobbelt op for ægtepar) og 42% for resten (ikke topskat som personlig indkomst)

selvstændig38:
kan man så ikke gøre det til sit holding og evt spare skat
forudsat det er holding der ejer din anden med sambeskatning så er det holding der får pengene. Det sparer ikke personlig skat men pengene kan stå og først beskattes når du tager dem ud. Før eller siden kommer skatten. Hvis du ejer andelen privat kan du ikke sælge via holding

Gå til en advokat som f.eks. www.ditselskab.dk Jacob Tøjner f.eks. I er for meget på gyngende grund her, så det vil spare jeg tid, ærgelser og penge samlet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 18
Fra  It & Kamera Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak alle sammen! Jeg fik sat en advokat på sagen. Jeg takker rigtig mange gange!

Med Venlig Hilsen

Ahmad Al-D.

Tilmeldt 30. Mar 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello ,

I am Jun Jin am willing to venture into profitable business with you, also willing to deal with you in trust and confidence ...Am an investor keen on investing in lucrative, calculated viable business, either by partnership or as a financier. in Cash, Fixed interest, Shares , Property. I will welcome any profitable business plan/proposal (Long or short term). I will be investing independently.


To proceed, let me have your business plan/proposals ( junjininvestors@gmail.com )


My details
Name: JUN JIN
HONG KONG INTERNATIONAL FINANCIAL SERVICES LIMITED
23RD FLOOR, ARION COMMERCIAL CENTRE,
2-12 QUEEN'S ROAD WEST, HONG KONG.

Regards
Jun Jin

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)