Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklameindtægter fra apps/mobilspil og moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lidt svært ved at finde et konkret svar på mit spørgsmål, så nu prøver jeg her.

Jeg er i gang med at ligge et budget for udvikling og lancering af en app/mobilspil. I den forbindelse er jeg ved at regne på potentielle indtægter. En af indtægterne kommer fra salg af reklmeplads i appen. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvorvidt det skal betales moms af dette.

eks.: mit firma modtager 1 kr. for visning af en reklame fra et firma, som distribuere app reklamer (https://www.appodeal.com/home/?utm_source=blog&utm_medium=blog). Skal mit firma så betale moms af 1 kr.?, eller er den indtægt momsfri?, eller er det firmaet, som distribuere, som er ansvarlig for moms i det land de er registreret.

Jeg ved at med in app salg og salg af apps, bliver påført moms gennem google play og app store. Så hvis jeg f.eks. kræver 30 kr. for en app, så vil en dansk køber blive opkrævet omkring 37 kr. for appen, da moms i det land køberen kommer fra, vil blive pålagt. 

Jeg har derimod ikke en anelse om hvordan det fungere med reklamer? Alle svar og råd er velkommende :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

tusinde tak for dit svar. Jeg er med på at jeg skal momsregistrer firmaet, men jeg kan stadig ikke helt finde ud af hvordan det fungerer i praksis med reklameindtægterne.

Jeg sælger jo som sådan ikke noget og kræver ikke moms af den virksomhed, som betaler reklameindtægterne. Er jeg stadig forpligtet til at betale moms af denne form for indtægt, eller er det noget virksomheden, som udbetaler reklameindtægterne, er ansvarlig for at gøre i deres hjemland. 

Med salg af apps f.eks. er det (i hvert i EU) påkrævet at der bliver betalt moms i det land, som køberen er i. Her har Google Play og App Store har jo sørget for at automatisk ligge de forskellige landes moms oven i salgsprisen. Dvs. at Google Play og App Store sørger for moms betalingen og de penge der går til udvikleren er "momsfrie". Eller er der noget jeg har fuldstændig misforstået?

Jeg kan bare slet ikken finde noget information, som dækker reklame indtægter fra apps. Det er jo ikke helt det samme, som salg af -og i apps.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er momspligtig SELV fra det øjeblik dit salg kan forventes at overstige de 50 t

Der er ikke meget mere at vide. Resten er selve indberetingen, men momspligten er enkel og du gør svaret mere rodet for dig selv end du behøver. Du sælger i høj grad noget - en ydelse - en reklame plads

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)