Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvittering ved direkte betaling hos kunden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Brørup
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har et spørgsmål vedrørende direkte betaling, når jeg er ude hos kunden. 

De fleste vil betale med Mobilpay, og nogle kontant. Hvordan skal jeg gøre, for at følge reglerne? Skal der skrives en kvittering eller må jeg oprette en faktura og så bogføreden som betalt, når jeg kommer hjem (eller direkte på stedet)? Årsagen til at jeg spørger, er at i Sverige, hvor mine rådgivere (familie Stick out tongue) arbejder, så skal der skrives en kvittering. Bagefter skal pengene bogføres på kassekontoen. Er der forskel på hvordan jeg skal gøre, når de betaler med Mobilpay, eller kan jeg gøre på samme måde?

Håber at jeg har formået at forklaret spørgsmålet forståeligt. Skal lige lure det her med regnskab Geeked

Mvh. 

Daniel Keller

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen regler, Du skal bare kunne dokumentere at fakturaen er betalt ikke betalt også om et år.

Du skriver bare på faktura/kvitering : Betalt kontant den xx,2017. Kontant skal jo bogføres kassen mobilpay må jo have sin ejen bankkonto ellers også kassen, så må du ved årsafslutning overføre penge fra kassen til den rigtige bankkonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du giver kunden en kvittering (du skal i alle fald jo kunne identificere kunden i dit regnskab skattemæssigt med navn osv)
Du laver en konto i regnskabet til mobilepay hvis ikke pengene bare går ind på samme konto som resten af dine bank indbetalinger. Gør de det - så er det bare bank konto som modkonto - er det en egen bankkonto, så får den bare sin egen konto i regnskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brørup
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Tak for svar.
For lige at forstå det rigtigt. Hvis jeg laver fakturaen og kunden betaler kontant (jeg sætter dem ind i banken). Så bliver jo pengene bogførte som betaling af den specifikke faktura. Er jeg så stadigvæk nødt til at lave en papirkvittering til kunden?
Mvh Daniel

Fra Brørup
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, kah. 👍

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Keller:

Hej John
Tak for svar.
For lige at forstå det rigtigt. Hvis jeg laver fakturaen og kunden betaler kontant (jeg sætter dem ind i banken). Så bliver jo pengene bogførte som betaling af den specifikke faktura. Er jeg så stadigvæk nødt til at lave en papirkvittering til kunden?
Mvh Daniel

ikke nødvendigvis hvis ikke kunden beder om det men kan du ikke bare maile den faktura til kunden automatisk som - betalt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brørup
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan jeg selvfølgelig. God idé.
Tak igen, for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)