Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Vi vil ud af et ApS!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  BornholmskeSpecialiteter.dk Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
For mere end 10 år siden oprettede min kæreste og hans familie et ApS. Virksomheden har i alle år, pånær et enkelt, kørt med underskud.
Kæresten og jeg har efterhånden lånt og indskudt en hel del penge i virksomheden (ca. 350.000, som vi afbetaler + månedligt indskud i virksomheden), blot for at holde driften i gang. Vores privatøkonomi er efterhånden helt til rotterne og vi kan bare ikke mere. Geografisk set, ligger virksomheden i den anden ende af landet, så alene det at passe vores pligter (hvilket forventes af svigerfamilien) koster os 3-4.000 hver gang.

Vi har villet ud af virksomheden i adskillige år, men ingen ønsker at købe vores anparter, sådan som økonomien ser ud. De andre anpartshavere, min svigerfamilie, ønsker fortsat at drive virksomheden, og forventer vi tager aktivt del i det. Vi hæfter personligt for gælden i virksomheden.

Er der virkelig slet intet håb for os?

Vi ønsker bare at komme ud af det, nærmest koste hvad det vil!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun et at gøre, nemlig at tage tyren ved hornene. 

Forklare de andre ejere, at I ikke har råd, og ikke vil være med mere.

Hæfter I for selve selskabet = har I afgivet personlig kaution, så er det jo ret skidt, og I bør så tale med den bank eller andre I hæfter personligt overfor, og se om de vil gøre slut på det - med den hæftelse I har nu idag 

Hæfter I "kun" for det I selv har lånt for at skyde penge ind, så stop nu med at skyde flere penge ind.

I kan ikke komme ud af et ApS på anden vis end ved at sælge anparter, eller ved at en generalforsamling beslutter at lukke - eller I går på tvangslukning (f.eks afmelder direktøren osv) eller går konkurs

I kan ikke komme ud som ejere på andet vis, hvis ikke den kære familie kan indse, at det er totalt  galt at lade jer gå ned på det her og i evt overtager jeres anparter til 0 kr. 

Tag tyren ved hornene NU og gør klart, at I går ned med flaget hvis ikke DE medvirker til en løsning NU

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  BornholmskeSpecialiteter.dk Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, John - selvom det ikke lige var det svar, jeg havde håbet på. 😬

Har lige brug for, du uddyber det du skriver omkring personlig hæftelse i forhold til banken. Vi hæfter nemlig personligt for gælden. Hvad er bankens rolle i det, i forhold til at afslutte forholdet med ApS'et?
Jeg er klar over, at det er banken vi hæfter overfor, men er det du foreslår, at de overtager vores anparter, mod at vi betaler hvad vi hæfter for? Og kan vi på den måde gå uden om de andre anpartshavere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du får ikke banken til at købe jeres anparter. Hvis i stopper med at betale mere til selskabet så er risiko at de andre hæver penge i banken. Hvis i hæfter fra banken, så stiger jeres gæld. Derfor må vi forhindre dem i at kunne låne penge i banken

Vh john

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  BornholmskeSpecialiteter.dk Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg må høre hvad banken mener om det, og så have fat i svigerfamilien.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, banken er nr 1 hvis der er personlig hæftelse! For hvem siger banken vil løse jer af den personlige hæftelse, selvom i udtræder af ejerkredsen...

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian, jeg ville nu gøre det omvendt. Tage snakken i familien og afhængig af hvad man bliver enig om så banken. Jeg ville ikke selv være glad hvis jeg opdagede at familien havde talt med banken før de talte mig migselv om problemet.

Det er fælles ansvar at få afklaret situationen hvis man skal have nogle tålelige familieforhold sidenhen.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Christian, jeg ville nu gøre det omvendt. Tage snakken i familien og afhængig af hvad man bliver enig om så banken. Jeg ville ikke selv være glad hvis jeg opdagede at familien havde talt med banken før de talte mig migselv om problemet.

Det er fælles ansvar at få afklaret situationen hvis man skal have nogle tålelige familieforhold sidenhen.

Jeg er dig ikke uenig, men det lyder desværre lidt som en dødssejler qua det som tidligere er skrevet.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  BornholmskeSpecialiteter.dk Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker umiddelbart, at man godt kan forhøre sig med banken først. Stikke en føler ud, for at få en fornemmelse af, hvilke muligheder der er i forhold til banken.

Familien ved godt, at vi vil ud af det, men for at kunne argumentere overfor familien, er jeg nød til at have mere indsigt i, hvordan et evt. exit af selskabet vil kunne foregå.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja først og fremmest er det jo åbent spil i forhold til familien som godt ved I vil ud men - trods underskud og jeres situation - ikke vil lade jeg af krogen. Jeg synes derfor det er naturligt nok, at sikre, at der ikke i alle fald sker yderligere gældssætning af jer uden I har noget som helst at sige - når du allerede nu føler, at hele jeres økonomi kan bryde sammen ud fra de gæld der ER skabt og kendt.

Hvis familien vil garantere det, og I stoler på det, så kan banken måske undværes, men ellers må de med - så I kan gøre klart, at I ikke kan kautionere for yderligere beløb synes jeg - så alvorligt som du beskriver det i alle fald

vh JOhn H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)