Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvinge sponsor til at udlevere fakturaer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. 


Står i en situation hvor jeg er ved at gå regnskaberne igennem for min virksomhed efter tvivl er rejst omkring den administerende direktør. 

Jeg har så i den forbindelse taget kontakt til én af vores sponsorer for at få dem til at sende mig fakturaerne for deres månedetlige sponsorat, da de indbetalinger ikke fremgår af regnskabet. 

Fik pænt et svar tilbage at de ikke havde lyst til at blande sig i den slags "interne uenigheder". Mit spørgsmål er så om de kan gøre dette, eller om jeg som med-ejer kan kræve det udleveret, eller skal myndighederne inddrages for at få indsigt i den type ting? 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 05:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke tvinge en anden virksomhed til at udlevere regnskabsinformationer/fakturaer til dig i din egenskab af medejer af en anden virksomhed.
Og du kan heller ikke få myndighederne til at hjælpe dig med noget sådant.

Du omtaler det som "min virksomhed".
Hvis du har bestemmende indflydelse kan du formentlig instruere den formelle ledelse om, at udlevere al relevant regnskabsinformation fra din egen virksomhed til dig, herunder information om fakturaer og betalinger.
Og hvis du og din egen virksomhed kommer frem til, at I har penge til gode hos en anden virksomhed, så kan I håndtere dette på vanlig vis i retssystemet (inkasso, sagsanlæg, ...).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fremgår indbetalingerne iķke af bankkonto? Hvis ikke så må de jo rykkes på normalvis og der dokumenterer deres indbetaling.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)