Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bil som I/S?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg skal ud og købe en ekstra bil - som både skal bruges privat (+3 personer) og til firmaet.

Den skal derfor ikke være på hverken papegøje- eller gule plader.

Er der nogle skattemæssige fordele eller fradrag jeg kan benytte mig af, hvis jeg køber den igennem firmaet?

Mvh.

Malthe

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Privatbrug af hvidplade firmabil udløser jo skat af fri bil for de tre - så det lyder ikke som en god ide

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er altså ingenting at spare ved at købe bilen igennem firmaet?

 

Jeg kan derofr lige så godt købe bilen privat og benytte mig af kørselsfradrag ved firmakørsel?

 

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Som standard udgangspunkt ja - og specielt hvis 3 forskellige skal køre privat i den. OM det betaler sig at have bil under VSO som kræves i personlig virksomhed vil afhænge af beregning - hvor meget kører man - privat contra firma. Er man f.eks med 10.000 km privat og 8000 firma, så vil det slet ikke betale sig andet end at få fradrag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ja, det er nok noget i den stil rent kørselsmæssigt. Prismæssigt ligger bilen nok på 7-800.000. Jeg ved ikke om det har nogen betydning for regnestykket?

Det var fordi jeg gerne ville spare tiden på kørebog mm. Jeg er nemlig daglig afsted 1-2 gange tur/retur til lageret, og derudover er der jo de private ærinder. Så det tager lidt tid at skulle føre kørebog hver eneste dag :)

Mvh.

Malthe

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke andet end skatten bliver meget højere men det er prisen jo så også - men det går slet ikke med 3 og betaler sig ikke med det kørselsmønster efter min mening

få en kørebogs app  det er ikke slemt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)