Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modeller for ekspertbistand med B-ejerskab som betaling

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender en eller flere modeller for, hvordan man kan indgå en slags partnerskab med faglige eksperter, hvor deres betaling tager form af B-ejerskab af min virksomhed?

For lige at sætte lidt flere ord på min idé og spørgsmål: Jeg har en god forretningsidé som jeg ved at jeg kan føre ud i livet. Jeg har dog brug for forskellig eksperthjælp - udvikling af produktdesign, CAD-input til producenter, programmering af webshop - som jeg ikke har råd til at betale for. Jeg er ikke interesseret i at binde mig til enkelte partnere, som med det samme bliver delejere af min virksomhed, før jeg har lært dem rigtig godt at kende, ved at de er til at stole på og at de vil yde en indsats for at få virksomheden til at lykkes. Eksperterne får selvfølgelig indflydelse på udformning af de elementer, de skal bidrage med, men jeg vil altid have det sidste ord. 

Derfor tænkte jeg på om der findes en model for at tilbyde en slags B-medejerskab, hvor eksperterne får betaling for deres indsats i form af et fremtidigt afkast, evt. bare ved at jeg kan købe dem ud når virksomheden begynder at tjene penge, svarende til prisen for deres indsats + en mindre forrentning. Vigtigst af alt beholder jeg fuld kontrol med økonomi, strategi og tempo undervejs. 

Tak for hjælpen!

Kenneth

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vældigt komplekst.- Du skal jo først og fremmest drive dette i selskabsform og ikke personlig virksomhed for at gøre det LIDT enklere.
Så skal der være forskellige anparts/aktie klasser med forskellige rettigheder og ejeraftaler og og

Alternativit kan aftales at et overskud deles, men det er noget af det vanskeligste, for hvis ikke alle har lige indflydelse på driften, så er overskud som elastik i metermål - den med beslutningen kan styre om det skal være stort eller lille 

Endeligt skal der ske beskatning på indtjeningstidspunktet for disse eksperter og værdien i kr skal indberettes til skat af udbetaler

Du kan nok med fordel betale for en time med en god revisor for at teste muligheder af

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)