Kære kloge hoveder :) Jeg har nogle spørgsmål i forbindelse med at jeg har ændret min virksomhed fra at være en ren webshop - til at være en ren ydelses-virksomhed. Før solgte jeg reservedele til biler - nu laver jeg bilerne i stedet. Plus handyman-arbejde. Plus meget mere, he he :) jeg ville hellere ud og se verden i stedet for at se den på en skærm. Se i øvrigt firmaet på www.restec.dk. Nå.. Nu til spørgsmålene: 1. Jeg vil udføre handyman-opgaver, og har læst at private folk kan benytte et fradrag til disse opgaver. Er det korrekt? I så fald hvor meget, og hvordan fungerer det helt specifikt? 2. Jeg vil benytte mig af venners arbejdskraft (venner med den korrekte uddannelse inden for fagene), og betale dem på en faktura fra dem som privatpersoner. Jeg kender reglerne med cpr-nummer, ingen moms, indberette B-skat via eIndkomst og så videre, MEN... = hvor meget arbejde må de udføre før det bliver betragtet som A-indkomst? Der vil jo unægteligt være en del faste opgaver, f.eks græsslåning, snerydning osv. (og nej det behøver man jo ikke være uddannet raketforsker for at udføre, det er mere hvis der skal laves VVS-arbejde som eksempel, at jeg benytter en uddannet VVS-montør - som i det her tilfælde ikke har sit eget firma). 3. Jeg har ikke fået udbetalt negativ moms overhovedet, og jeg har indberettet negativ moms 2 gange. Godt nok småbeløb. men SKAT skal fandme ikke løbe om hjørner med mig, for når det er den anden vej rundt - ja så skal de jo nok være der :D jeg har haft fat i min bank - og firmakontoen ER oprettet som Nem-Konto, så det er ikke derfor... Det drejer sig om 100 kroner og 230 kroner, så som i kan se - småbeløb. Men af med pengene, dét skal de sgu! 4. Hvis der er noget Martin Thorborg har lært mig, så er det begrebet "Call to action", som andre nok vil nikke genkendende til... Er der én der gider tage et kig på min hjemmeside og svare mig på om der går noget galt i opsætningen? Jeg synes jeg har forsøgt at lave den så salgsorienteret og så kundevenlig som muligt, men måske tager jeg fejl. Tak for hjælpen! :) / Jesper. |
Der er helt sikkert andre der kan give bedre svar på de 3 første punkter, så jeg har kun en kommentar til websitet.
Når jeg ser websitet, synes jeg ikke at det er tillidsvækkende at der tilbydes så mange forskellige typer opgaver. Jeg sidder og tænker, at en medarbejders dag starter med at skifte olie på en bil. Derefter tager han ud og opsætter WiFi. Derefter ud og klippe hæk, og afslutter så dagen med at pudse vinduer.
Vil jeg have en havemand til at skifte olie på bilen? Nej. Vil jeg have en automekaniker til at opsætte mit WiFi? Nej. Vil jeg have en vinduespudser til at klippe min hæk? Nej.
Der er sådan lidt "Jack of all trades, master of none" over det. Og det ville afholde mig fra at kontakte jer.
Websitet ser ellers meget godt ud, det er overskueligt, nemt at navigere rundt i og virker tillidsvækkende (layout mæssigt). Men de mange forskellige ydelser forvirrer, for hvad er i gode til? Ingen er gode til alt.