Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Æv! De har taget vores navn....er der noget at gøre eller skal vi bare ignorere det og fokusere på det vi er bedst til?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Klitmøller
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Æv...

Jeg ejer tøjbrandet ELSK (ELSK.com) og vi har heldigvis travlt :)

Dog er der en lille sten i skoen. Der er en kristen organisation der er begyndt at oprette ELSK organisationer rundt om i DK. De har følgende agenda: Elsk Aalborg bevægelsen er skudt i gang af en gruppe mennesker fra Aalborg Valgmenighed, der er en del af folkekirken i Aalborg. Vi drømmer om at se Aalborg blive forvandlet til en by, hvor venlighed, hjælpsomhed og gæstfrihed er synlig og tilgængelig for alle. Alle, der kan identificere sig med de tre værdier kan være med – uanset hvad man tror eller ikke tror på.

Der er allerede nogen der er begyndt at blive forvirret og spørge om det er noget vi er involveret i. Da de startede havde de et logo som var MEGET som vores. Det fik vi dem til at ændre, men der er vel intet vi kan gøre ved navnet da ELSK er et generisk ord og samtidig er de jo i en helt anden branche? Vi er varemærke registreret indenfor tøj/design.

Skal jeg bare droppe kampen og lade være med at tænke på det eller skal jeg gøre noget for at vise vi ikke er en del af det?

På forhånd tak

Lars.

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 148
Fra  Caspar F Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Udfra din beskrivelse, så virker det på mig som om at der ikke er mere at gøre, når det er et så generisk "udtryk"? Og så slet ikke, hvis de allerede har ændret deres logo, efter ønske fra jer... Desværre :(

Vh,
Caspar

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun en af Jer der må bruge Elsk som firma navn i Danmark, hvis du har registreret Elsk som firmanavn i Danmark før de åbnede deres firma så har du også retten til at bruge Elsk.dk og kan sikkert få overdraget navnet. Men det er jo min vurdering set ud fra den præcedens jeg har hørt om, men andre kan jo vurdere det anderledes.

Mvh

Fra Klitmøller
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, men de må vil gerne som firma/forening navn hedde ELSK Danmark når vi hedder ELSK ApS? ELSK.dk domænet er faktisk noget helt tredje, men han har haft hjemmesiden fra før vi eksisterede. Så der kan vi vel heller ikke gøre noget.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må jeg være dig svar skyldig, personligt synes jeg Elsk Danmark ligger for tæt op ad dit navn. Jeg tror det er svært at gøre noget ved det, selv hvis han brugte elsk.dk ville han nok have retten til det - produktet konflikter jo ikke som sådan med hinanden, og han var trods alt først siger du jo.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Jeg har tidligere været i en situation, hvor nogen har "genbrugt" mit varemærke, Gang i, med en lokal tilføjelse.

Jeg drev et magasin, som hed Gang i Lokalområdet, som bl.a. dækkede Struer. Struer Kommunes jobcenter udgav så en udgivelse, som hed Gang i Struer.

Det råd jeg fik fra min advokat dengang var, at for alt i verden skulle gå i clinch med dem, da andre ellers ville kunne bruge varemærket under henvisning til, at jeg allerede havde frasagt mig retten til at beskytte det.

Jeg fik spørgsmål fra nogle af mine annoncører omkring kommunens udgivelse, så forvekslingen var god nok.

Derfor brugte jeg en del tid og en smule penge på at sende et krav om økonomisk kompensation og erstatning.

Det endte med, at Struer Kommune skriftligt lovede at holde op med at bruge mit varemærke, men ikke ville betale noget som helst.

Ifølge min advokat, er det bevis nok for, at jeg har beskyttet mit varemærke, så det ikke blot er frit tilgængeligt for andre.

Nu skulle man jo tro, at der ikke var risiko for forveksling mellem din virksomhed (god stil, i øvrigt) og en kristen organisation, men på den anden side har du jo selv oplevet, at nogen opfatter en sammenhæng.

Ud fra de forklaringer omkring varemærkeloven, som jeg fik dengang, vurderer jeg desværre, at der ikke er mere at komme efter, men jeg vurderer også, at du allerede har beskyttet dit varemærke mod andres brug ved, at du har fået ændret deres logo.

Elsk er jo et ret centralt begreb i kristendommen, og det forekommer jo - også i bydeform - i mange sammenhænge. F.eks. som kunstværk i Blokhus: Billedresultat for Elsk marianne jørgensen

VH Hans

Fra Klitmøller
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak Hans,

Ja, jeg må nok hellere "bare" blive ved med at gøre obs på at de ikke skal komme for tæt på os og så sørge for at at være bedre til at brande ELSK end de er :)

Fra Odder
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 214
Fra  RØDT ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Min arbejdsplads har et partnerskab med Elsk Danmark - om deres velgørende arbejde. Det er nogle flinke folk - så du kan helt sikkert få en venlig samtale med dem om mulighederne.

De bruger altid "brandet" Elsk Danmark eller Elsk "By navn" og dermed tænker jeg at forskellen er stor - til din fordel.
Dit brand er internationalt og Elsk Danmark bevæger sig på et meget snævert marked. Du arbejder med tøj og de arbejder som non-profit organisation med velgørende arbejde.

Men hvis du har nogle tanker om det, så vil jeg igen opfordre dig til at tage fat i Anika eller Peder: 
http://elskdanmark.dk/om-elsk-danmark/

Fra Klitmøller
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan,

Tak for det. Det er uden tvivl flink folk og jo et sympatisk budskab de kommer med. Jeg har dog fået en del henvendelser på at de også har noget tøj med ELSK på og det giver anledning til forvirring. Så jeg vil helt sikkert tage fat i dem selv eller få vores advokat til at tage en dialog med dem.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)