Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feriepenge: Opsigelse af funktionærstilling for at blive (helt) selvstændig

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jacob:

Mig bekendt får du ikke feriepengene udbetalt ved opsigelse - derimod skal de indbetales til feriekonto, hvorfra du kan få dem udbetalt ifb. med afholdelse af ferie.

De eneste forhold jeg kender, hvor de udbetales, er virksomheder der selv administrerer feriepenge.

jo da - feriepenge for 25 dage optjent i perioden 01.01.2015-31.12.2015 som der står - er jo til udbetaling 1/5-2016 og dermed - ved opsigelsen her hvor de jo undbetales fra netop feriekonto

vh John Hannover

De udbetales jo netop ikke (udbetaling til opretter), men indsættes på FK til brug ifb. med ferie. Det vil kræve, at opretter afholder sin ferie, før disse udbetales - jeg læser det som om, at der forventes en udbetaling automatisk til konto.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge ferielovens paragraf 23 har du som provisionslønnet med lønunder ferie krav på kompensation for den provision du ikke kan optjene under afvikling af ferie.

Det bliver noget af et regnestykke, men det kunne godt tyde på at du har en del tilgode for din ansættelsesperiode.

Nu kan jeg desværre ikke lige huske hvor det stod i ferieloven, men hvis du stopper midt i et optjeningsår, skal beløbet tilsvarende 12,5% af din ferieberettigede løn for optjeningsåret sættes ind pådin feriekonto næste år.

Husk også at du har krav på et ferietillæg på1% af din ferieberettigede løn hvis du har ferie med løn.

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jacob og April

jeg tror bestemt ikke jeg får noget retur, og det kan jeg leve med, selvom jeg gennem tiden, 14 år, har fået langt under hvad jeg har optjent. Sådan er det, jeg havde en kontrakt der sagde, at jeg fik 6-8.000 kr, pr uges ferie afholdt. Så det kan til til dels leve med, jeg vil blive rigtig ærgerlig over at blive spist af med 40.000 kr. når jeg er berettiget til 80.000 kr.

Men den LOCK-sag er da interessant læsning - tror jeg ikke mange i min branche er klar over..

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)