Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af "Manglende moms indberetnings" bøde

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et lille I/S som er forholdsvis nystartet og som jeg kører ved siden af mit alm. arbejde.

Vi bruger Dinero til bogføring hvilket jeg er glad for men vi betaler pt ikke for PRO da vi ikke rigtig er på det niveau endnu.

Sidste kvartal af 2015 havde vi ingen omsætning og jeg indberettede derfor ikke moms. Lektien blev at man så får en bøde på 800 kr. Well.. lesson learned. Men hvordan bogfører jeg denne bøde som naturligvis er betalt men som først blev betalt i det nye år?

Jeg har spurgt Dinero support men det er desværre et PRO spørgsmål. Nogen der ved hvordan jeg griber det an?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har som sådan i virkeligheden ikke betydning - da du ikke må trække bøden fra = må ikke bogføre den som udgift uden så at lave en regulering

Har du fået boden i 2016 ville jeg bogføre den i 2016 men da der ikke er fradrag har det ikke stor betydning. Forseelsen manglende 2015 moms men begås jo i 2016 ved ikke at indberette og boden er givet 2016

Boden kan ikke trækkes fra som udgift. Skatteregulering er der hvor man efter regnskabsårets slut skal lægge en del tal til resultatet - for at få de ting ind igen som man ikke må trække fra.

Den rette vej er at bogføre det på en egen konto du må oprette, for at kunne genfinde den når du laver regnskab - så du kan lægge den til årsresultat til skat igen -MEN jeg ved ikke om Dinero har bedre forslag for at undgå at skulle huske at skatteregulere. Det her er jo noget skat meget let ser på ved kontrol da de kender til boden

Jeg kan tænke helt galt her - men så er der givet kloge folk der stopper den

Hvad ville der ske i sådanne tilfælde i personlig virksomhed som I/S hvis man bogførte alt i status. Jeg kan ikke her på stående fod se hvor i status man kunne lægge den - mellemregning måske - Bod uden fradrag debet og bank som modkonto kredit. 

Så ville boden blive betalt fra banken men den ville fra start være borte fra drift og dermed ikke påvirke resultatet og man slap for skat

Jeg kan ikke lige overskue den her i et S-tog på Iphone

I alle fald - Det kan ikke betyde det store om du vælger 2015 - hvor udgiften jo korrekt er skabt eller 2016 hvor boden jo er udløst grundet manglende indberetning  men husk den ikke må trækkes fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fristen for at indberette 4. kvartal moms i 2015 er først 1. marts??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander:

Fristen for at indberette 4. kvartal moms i 2015 er først 1. marts??

ja du har ret - boden må være fra 3 kvartal 2015 med frist 1/12 2015  Jeg tvivler på trådstarter klarer at tage ind i 15 med betaling 16 men gør du det så er det fint nok hvis boden kom 15 - men stadigt - læg til resultatet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)