Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af fri bil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber der er én der er skarpe i reglerne for beskatning af fri bil. Mit spørgsmål er følgende:
Hvis jeg overtager en bil i et firma, der, da jeg overtager den, er knap 5 år gammel - altså over de 36 mdr, skal jeg så beskattes af 75% af anskaffelsesprisen eller er det en vurderet handelspris jeg skal beskattes af? Bilen har kørt i samme firma i alle år.
I vejledningen fra skat, står der: "For biler anskaffet mere end 3 år efter første indreg., opgøres bilens værdi til arbejdsgiverens købspris inkl. eventuelle istandsættelsesudgifter." Er det så anskaffelse for mig eller arbejdsgiver?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

mig bekendt - men vent på andre - er det bilens anskaffelsestidspunkt der afgør det. Da den vel er anskaffet som ny vil jeg mene det er de 75%. uanset du først får den som din firmabil flere år efter - det er fuld pris første 36 mdr og så 75% af det resten af dens tid - dog min 160 t

Hvis den er anskaffet (af arbejdgiveren her) som mere end 3 år gammel, er det købsprisen - min 160.000 som er grundlag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg tror du har ret - jeg ville bare lige have én til at bekræfte det. :-) Et opfølgende spørgsmål.. Hvis jeg så skal beskattes af 68.400 kr. årligt, er det så ikke korrekt at bilens værdi (beskatningsgrundlaget) skal være 334.000 kr, forudsat at årlig miljøafgift er 4.700 kr.? Jeg kan ikke lige finde et sted de kan regne baglæns, så har selv været i gang i Excel... ;-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)