Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3D Printer, må man det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har kigget længe på at investere i en 3D printer til kontoret, der er flere små ting på de forskellige arbejdsstationer hvor der er lavet lappe løsninger, hvor en 3D printer ville kunne løse udfordringen ordenligt.

Vi må jo gerne købe en til at bruge i virksomheden, dog vil der ikke blive solgt ud eller på anden vis produceret til salg. Dette kan slet ikke gå op ren økonomisk, så det er mere en "Nice 2 have" ting.

Det næste er så at lade medarbejderne bruge den til at printe private ting, dette går vel under medarbejder goder.

Ren lovgivningsmæssigt er jeg lidt i tvivl om hvordan dette skal gribes ad? Køb til at stå i virksomheden må vi jo gerne, men tillade at medarbejder bruger til privat forbrug. Den bruger jo nogle materialer ligesom en normal printer bruger papir og blæk...

Må, må ikke?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja. Umiddelbart ville jeg jo mene at det er et frynsegode, som ikke hører ind under definitionen på skattefrie frynsegoder (kan evt. Googles), så i princippet kunne man forstille sig at der kunne blive tale om beskatning, men jeg håber, der kommer et klogt hovede på banen .

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.. 

Selvfølgelig er det godt at have tingene på det rene... Men... MEN... Er det ikke at gå i for små sko?

Hvis de skal printe lidt, så skal de da bare spytte i kaffekassen, eller noget.. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Leo Bak-Kristensen:

Okay.. 

Selvfølgelig er det godt at have tingene på det rene... Men... MEN... Er det ikke at gå i for små sko?

Hvis de skal printe lidt, så skal de da bare spytte i kaffekassen, eller noget.. 

Jo, jeg er da enig. Men nu lød overskriften jo ... "må man det?" 😊

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Jo, jeg er da enig. Men nu lød overskriften jo ... "må man det?" 😊

Hvis vi kigger på det som en normal printer(papir) så er der da ikke nogen der siger noget til hvis en medarbejder lige printer et par sider i ny og næ.

Men her er tale om at forbruget af priterpapir(3d-print) godt kan ses at være højt i forhold til den interne brug.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 05:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sæt lige tingene i perspektiv.

Må dine medarbejdere bruge kaffemaskinen til at lave kaffe, når de har fri?

Coffee

(og nu kommer der sikker enelleranden klog knold, der pointerer - at det må man faktisk IKKE).

Så, det klare svar er nej. Men det 'fornuftige' svar er, ja selvfølgelig.

Ja, det er ikke nemt Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)