Hej, Jeg har hos en leverandør mange små regninger for vareindkøb på kredit. Vi har fået rigtigt travlt og det er ikke altid vi lige har tid til at betale de enkelte fakturaer og dermed også bogføre dem enkeltvis. Vi har et rigtigt godt forhold til vores leverandør så vi har indgået en aftale om at vi bare overfører nogle beløb engang imellem og så bogfører de så selv og følger op hver 14 dag med et kontoudskrift. Det sparer os en masse tid når tingene går stærkt. Men det efterlader selvfølgelig bogholderen med et arbejde der skal følges op på. Anmodning fra bogholder er at der bliver oprettet en konto hvortil disse udbetalinger foregår til således at hun, når hun bogfører de enkelte bilag således kan tage betalingen fra denne konto. Nu er jeg blot i tvivl om hvordan jeg opretter en sådan konto. Jeg har en ide om at det er i egenkapitalen som en slags mellemregningskonto. Men jeg har behov for at få det bekræftet. Er der en der kan svare på det ? |
Det er et aktiv feks " foudbtaling" går den i minus bliver den til et passiv " gæld" ved årsafslutning.