Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare købt i UK, momsfigurere ikke på fakura

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Hvsi jeg køber en vare i en engelsk webshop og får en regning UDEN momsen figurerer, kan jeg så stadig trække momsen fra?

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan du ikke trække moms fra, som du ikke er opkrævet/har betalt.

Hivs du handler B2B inden for EU opkræver sælger ikke moms (VAT).

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ansol:

Hejsa :)

Hvsi jeg køber en vare i en engelsk webshop og får en regning UDEN momsen figurerer, kan jeg så stadig trække momsen fra?

du kan kun trække dansk moms fra og kun når den fremgår tydeligt på faktura/bon fra dansk momsregistreret sælger. Det er uhyre vigtigt du ved, at moms ikke er noget man selv finder på. Der er naturligvis ikke som udgangspunkt dansk moms på engelsk webshop (og var der fordi de også var dansk momsreg. - så ville det være tydeligt)

Derimod,- så SKAL du bogføre og angive importmoms som momsregistret - ellers kan du få bod - = 25% af prisen som importmoms under salgsmoms og samme under købsmoms = ingen omkostning - men det skal angives sådan + rubrik angives - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  og overvej om du skal nappe en online bogholder til at føre dig igennem, for du risikerer store fejl og problemer med manglende viden desværre

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm.. skulle måske lige have tilføjet, at der i beløbet indgår moms!
Momsen er reel nok, jeg opdigter skam ikke noget ;)

Og jeg er godt klar over Kirsten, at B2B ikke indbyrdes betaler moms indenfor EU.

John, jeg forstår ikke helt hvad du mener..

Som jeg har forstået, kan man efter købet gå ind på skat hjemmeside og indberette momsen. Momsen der skal indberettes, skal i det her tilfælde være 20%, da det er Engelsk moms. Hefter bliver momsen modregnet og ønsker skat at se dokumentation, kan de bede om fakturaen.

 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige en væsentlig detalje: firmaet kan eller vil ikke vil lave en faktura med moms beløbet, KUN til Engelsk registrerede virksomheder.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke ha engelsk moms på - og har du det - er det bare en omkostninger. Du kan aldrig fradrage andet end dansk moms som du så i mit svar. Du kan KUN fratrække DANSK moms

Du skal angive importmoms som angivet i mit link - men der er IKKE et fratræk for nogen som helst engelsk moms du betaler. Vil firmaet ikke sælge B2B uden moms, så er moms bare en del af prisen og ikke noget du kan trække fra i moms

Eneste f.eks. engelsk moms der kan refunderes, kan være hvis du har betalt UK moms til ophold og andet under en rejse, ikke fordi du køber med Engelsk moms. Det er dig der vælger den leverandør siger skat, og dermed helt dig der vælger at betale UK moms som en udgift. 

At firmaet ikke vil angive moms - synes jeg dog tyder på, at de netop har faktureret uden UK moms til dig, og med reverse charge - og så skal du bare angive importmoms helt som i mit link - 25% på prisen importmoms under salgsmoms og samme under købsmoms = intet fradrag men korrekt angivelse

Hvis de var Dansk momsregistrerede - hvad nogle meget få UK selskaber er - så ville dansk moms fremgå og dansk momsnummer

Eneste moms der kan trækkes fra i moms er dansk moms der fremgår af dansk momsregistreret virksomheds regning til dig

Du mangler desværre viden om moms - og nok en del mere. Jeg vil anbefale du tager en online bogholder med ind over, det er SÅ surt at blive taget med noget der pludseligt koster kassen. Du kan lære mere om regnskab og moms her relativt billigt og letlæst http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

Det er ikke sagt hovent - men for at du ikke skal komme i vanskeligheder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, John!

Og nej, bogholderi er IKKE noget jeg gør i og tager bestemt ikke dit råd som hovent ;)

Så bundlinjen er, at jeg komme til at betale varens pris, velvidende at der er moms medregnet i beløbet?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ansol:
jeg komme til at betale varens pris, velvidende at der er moms medregnet i beløbet?
Jep - Hvis der er engelsk moms med i prisen og der ikke er beregnet "reverse charge" som han skal/bør til en EU modtager med momsnummer - som du skal ha givet ham - så ja - bundlnjen er, at du betaler bare beløet som udgift - Og så er der regel om at du ikke må tage skattefradrag for den UK moms du betaler -hvis det er over 50 Euro du på den måde frivilligt betaler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så forstår jeg det, mange tak :)

Håber det er ok at jeg stiller dig et yderligt spørgsmål:

Hvis jeg som forretning køber noget privat, eks. en brugt kopimaskine og jeg modtager en kvittering (Min kæreste insistere på at jeg spørger ;) kan jeg så trækken moms fra, hvis pågældende skriver at moms indgår i beløbet?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ansol:
Hvis jeg som forretning køber noget privat, eks. en brugt kopimaskine og jeg modtager en kvittering (Min kæreste insistere på at jeg spørger ;) kan jeg så trækken moms fra, hvis pågældende skriver at moms indgår i beløbet?

Nej - du kan kun trække ting fra som du køber for virksomheden og ikke for noget som helst andet. Absolut intet du køber til din kæreste - kvittering eller andet

Moms kan ALDRIG trækkes fra for noget der ikke 100% indgår i momsmæssig brug - (Skift kæreste - det kunne lyde som hende Stein Bagger sov med - NEJ pjat - det er jo sent - bare forklar hende at hun er Helt galt ude)

Hvis du vidste hvor mange unge som jeg hører fra, som har slået sig på skat og bøder for at være "smarte" så ville du græde :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)